دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

روستائیان قم از خدمات كاروان سلامت هلال احمر بهره مند شدند
 
قم – ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و دهه مبارك فجر، طرح كاروان سلامت هلال احمر در روستای مشك آباد بخش قنوات اجرا و بیش از 200 نفر از اهالی این روستا از خدمات این كاروان بهره مند شدند.
روستائیان قم از خدمات كاروان سلامت هلال احمر بهره مند شدند قم – ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و دهه مبارك فجر، طرح كاروان سلامت هلال احمر در روستای مشك آباد بخش قنوات اجرا و بیش از 200 نفر از اهالی این روستا از خدمات این كاروان بهره مند شدند.

به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، محمدرضا بهرامی افزود: این كاروان به منظور تحقق اهداف این جمعیت از جمله حفاظت از سلامت انسان ها و كاهش آلام و رنج های بشری در قالب برنامه های حمایتی هلال احمر است.

وی با اشاره به اینكه اعزام كاروان های سلامت به مناطق محروم از جمله طرح های موفق در زمینه ارائه خدمات رایگان پزشكی و آموزش روستاییان در زمینه های مختلف است بیان كرد: هدف از اجرای طرح كاروان سلامت و اعزام پزشكان به مناطق محروم، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای مختلف، كمك به بهبود سطح سلامت و تغذیه مردم با حفظ كرامت انسانی و حس نوعدوستی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری بین مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در این طرح 45 نفر از اعضا و داوطلبان، خیرین، پزشكان متخصص زنان و زایمان، داخلی، كودكان، پزشك عمومی، پرستار، مشاوران مامایی و روانشناسی به 210 نفر از اهالی روستای مشك آباد از توابع بخش قنوات به ارائه خدمات پرداختند.

بهرامی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط كاروان سلامت در روستای مشك آباد اظهار كرد: ویزیت رایگان توسط پزشكان داوطلب، مشاورین مامایی، مشاوره روانپزشكی، اهدای داروی رایگان از جمله خدمات درمانی ارائه شده در این طرح بود.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی ویژه كودكان و نوجوانان، آموزش امداد و كمك های اولیه، نحوه مقابله با ویروس كرونا و مهارت های زندگی و اهدای بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند از جمله برنامه های فرهنگی، آموزشی و حمایتی این كاروان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، غبارروبی مزار شهدای روستای مشك آباد توسط داوطلبان به مناسبت دهه مبارك فجر و بررسی مشكلات و معضلات این روستا از جمله تعمیر دستگاه آب شیرین كن، اهدای تعدادی بخاری به خانواده های نیازمند به دلیل برودت سرما در این منطقه را از دیگر خدمات كاروان سلامت هلال احمر در این روستا برشمرد.

بهرامی بیان كرد: دیدار با خانواده سالمندان و بیماران صعب العلاج روستای مشك آباد با هدف كاهش آلام و آسیب خانواده ها در قالب طرح نیایت و اهدای بن و سبد معیشتی و همچنین تامین بخشی از هزینه های دارو و درمان آنان به صورت بلاعوض از دیگر برنامه های اجرا شده در این كاروان بود.

وی خاطر نشان كرد: این جمعیت اعزام كاروان سلامت را برای اثرگذاری بیشتر و اجرای بهتر با مشاركت معاونت های داوطلبان، جوانان، درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش و امداد و نجات برگزار كرد.

برچسب ها
- قم
- سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر
- سازمان امداد و نجات هلال احمر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۳:۰۶ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۱