دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

برای هر 150 پرونده در مراكز بهزیستی یك مددكار تعریف شده است
 
تهران - ایرنا - رئیس مركز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی كشور با بیان اینكه مراكز «مثبت زندگی» خط مقدم خدمت رسانی به گروه های هدف این سازمان محسوب می شوتد، گفت: در این مراكز برای هر 150 پرونده یك مددكار تعریف شده است.
برای هر 150 پرونده در مراكز بهزیستی یك مددكار تعریف شده است تهران - ایرنا - رئیس مركز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی كشور با بیان اینكه مراكز «مثبت زندگی» خط مقدم خدمت رسانی به گروه های هدف این سازمان محسوب می شوتد، گفت: در این مراكز برای هر 150 پرونده یك مددكار تعریف شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی كشور، مجید رضازاده افزود: مددكاران موظف هستند سالانه دو مرتبه به مددجویان سربزنند كه در این رویكرد تا حد ممكن به صورت فعال و سریع تر خدمت به مددجویان ارائه می شود.

وی در تبیین و تشریح راه اندازی مراكز مثبت زندگی در سراسر كشور اضافه كرد: این مراكز به عنوان یك بهزیستی كوچك و متعدد در مناطقی كه بیشترین تجمع از گروه های جامعه هدف را در خود جا داده است، تاسیس و راه اندازی شده اند.
رئیس مركز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی كشور اظهار داشت: هدف از ایجاد مراكز مثبت زندگی، خدمت رسانی در دسترس تر، عادلانه تر و با كیفیت بهتر است تا به صورت تجمیع شده و معطوف به هدف در اختیار گروه هدف قرار گیرد.
وی با بیان اینكه ایجاد این مراكز تصدی گری دولت را كاهش می دهد، ادامه داد: در راه اندازی مراكز مثبت زندگی در سراسر كشور 11 هزار نیروی انسانی در بخش غیردولتی بكار گرفته می شوند.

رضازاده با بیان اینكه محوریت كار در مراكز مثبت زندگی با مددكاران اجتماعی است، افزود: این مراكز با استفاده از فناوری روز اداره می شوند و فناوری اطلاعات بستر فعالیت این مراكز است و برنامه های مختلف و متعددی را مددكاران اجتماعی پیش می برند پس ما در این زمینه در كنار مددجویان، مددكار داریم.
رئیس مركز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی كشور ادامه داد: هدف از راه اندازی مراكز مثبت زندگی رفع نواقص گذشته در خدمت رسانی بود تا بتوانیم با كیفیت بیشتر خدمات را به مددجویان ارائه دهیم. پیش از این برای تعداد بی شماری از مددجویان یك مددكار داشتیم كه این فرصت سرزدن به مددجویان كمتر بود كه اكنون با فعالیت مراكز مثبت زندگی برای هر 150 پرونده یك مددكار تعریف شده است.
وی، مراكز مثبت زندگی را پنجره واحدی برای ارائه خدمات به مددجویان برشمرد و گفت: در این مراكز خدمات حوزه های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به صورت یكجا ارائه می شود.

رضازاده افزود: در مراكز مثبت زندگی محوریت ارائه خدمات خانواده ها هستند، اگر در یك خانواده فردی باشد كه ممكن است معلولیت ناشی از اختلالات ژنتیكی داشته باشد كه قابل پیشگیری بوده، همه اعضای خانواده بررسی می شوند و اگر نیاز به مداخلات باشد اقدامات لازم در راستای پیشگیری انجام می شود كه این مهم ضمن كاهش هزینه ها، كیفیت خدمات را افزایش می دهد.
رئیس مركز فناوری اطلاعات، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی كشور با بیان اینكه 22 فعالیت به مراكز مثبت زندگی واگذار شده، افزود: ثبت درخواست فرزندخواندگی، تشكیل پرونده، پیگیری های مددكاری، بازدید از منزل مددجویان، غربالگری ها و آموزش ها در این مراكز صورت می پذیرد كه این ریزفعالیت ها قابل گسترش است و پیش بینی می كنیم با وجود اینكه مددجو خدمات را به صور مستقیم دریافت می كند، سرعت ارائه خدمت افزایش یابد.
وی با تاكید بر تحقق دولت الكترونیك در فرآیند خدمت رسانی به جامعه هدف ادامه داد: در این راستا بسیاری از خدمات را الكترونیك كردیم و اكنون قابل استفاده و بهره برداری است كه از جمله آن می توان به پرداخت های متمركز مددجویی و ساماندهی سامانه دانشجویی اشاره كرد، بنابراین وقتی به صورت شفاف و مبتنی بر فناوری اطلاعات اقدامات توزیع شود، دسترسی به خدمات عادلانه تر خواهد شد.

رضازاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه خدمات مربوط به بهزیستی در كشور باید گسترش یابد و از عموم مردم در ارائه این خدمات استفاده شود، از شكل گیری 2 هزار و 400 مركز مثبت زندگی در كل كشور خبر داد و یادآور شد: در راستای ایجاد شبكه سلامت اجتماعی، مراكز مثبت زندگی را با كمك مردم و معتمدین محلی در كشور راه اندازی كردیم كه ضمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی، سلامت اجتماعی را ارتقا بخشیم.

برچسب ها
- مراكز مثبت زندگی
- مراكز بهزیستی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۳۷ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۵