دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

افتتاح مركز توانبخشی معلولان جسمی حركتی در بهاباد
 
به گزارش خبرگزاری فارس در بهاباد، مسعود نشان  در آئین افتتاح این مركز به خدمات قابل ارائه در این مركز اشاره و اظهار كرد: در این مركز، خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی، كاردرمانی، شنوایی سنجی و گفتار درمانی ارائه می شود.

وی با بیان این كه 74 مركز توانبخشی در سطح استان یزد به معلولان خدمات ارائه می دهد، افزود: افراد زیر پوشش بهزیستی از اقشارضعیف و بسیار آسیب پذیر جامعه هستند كه ارائه خدمات به آنها نیاز به همكاری تمام بخش های دولتی و غیردولتی به خصوص حمایت و همراهی بخش خصوصی و خیران نیاز مبرم است .

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی استان یزد گفت: هدف اصلی از ایجاد این مركز، حمایت روانی و اجتماعی از افراد برای سازگاری با آسیب خود، ارائه خدمات آموزشی، آماده سازی معلولان جسمی و حركتی و آموزش در زمینه توانایی تصمیم گیری و حل مشكلات است.

وی تصریح كرد: معلولیت به هیچ عنوان محدودیت نیست و نخواهد بود چرا كه در اوج محدودیت و معلولیت باز هم كسانی هستند با اعتماد بنفس و تلاش گسترده از دریچه های امید زندگی عبور كرده و اكنون علاوه بر تاثیرگذاری مثبت در جامعه به دنبال تحقق اهداف بلند و خدمت به مردم هستند.

نشان با بیان این كه معلولان از لحاظ  توانایی و استعداد و كار و تلاش، با افراد دیگر تفاوتی ندارند و همانند دیگران با استفاده از استعداد و اراده ای كه از آن بهره مند هستند، می توانند به موفقیت های چشمگیری نایل آیند خاطرنشان كرد: معلولان باید درچرخه اقتصادی واردشوند و با كاروتلاش بتوانند به موفقیت های دلخواه خود دست یابند .

در شهرستان بهاباد بیش از 460 نفر معلول وجود دارد كه از اینتعداد 100 نفر معلول جسمی حركتی میباشند .

انتهای پیام /ش
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۵:۰۱ - ۱۵/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۸