دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

آسیب های ناشی از قطع برق، چالش جدید در دانشگاه ها
 
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ تاكید كرد: قطعی های گسترده و اغلب بی برنامه برق در آستانه امتحانات پایان ترم علاوه بر تحت فشار قرار دادن مادی و معنوی اساتید و دانشجویان، بر راندمان كار كاركنان نیز تاثیر منفی گذاشته و زیرساخت های فنی دانشگاه را متحمل خسارت كرده است.
آسیب های ناشی از قطع برق، چالش جدید در دانشگاه ها به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ دكترسید علی اكبر هاشمی راد، با بیان این مطلب گفت: در شرایطی كه به دلیل بحران شیوع بیماری كرونا ناچار به برگزاری تمامی كلاس ها به شكل مجازی هستیم و هنوزبه جایگاه مطلوب و مورد انتظار در این حوزه نرسیده ایم، قطعی های مكرر برق در طول روز، سیستم آموزش مجازی را با چالشی دیگر روبه رو كرده است.

وی با بیان اینكه قطعی های برق علیرغم برنامه های زمانبندی اعلامی و اپلیكیشن های اطلاع رسانی كماكان با بی نظمی صورت می گیرد؛ افزود: این چالش جدید به شكل های گوناگون اساتید، دانشجویان و بخش های مختلف فنی و اداری دانشگاه را تحت تاثیر منفی قرار داده است. بالطبع اساتید در مناطق مختلفی زندگی می كنند و این شرایط ناخودآكاه باعث ایجاد بی نظمی در برگزاری كلاس ها می شود و افزون بر این با توجه به نزدیك شدن به پایان ترم، برگزاری كلاس های جبرانی نیز به سختی امكان پذیر خواهد بود.

دكترهاشمی راد با اشاره به لزوم تقویت روحیه دانشجویان گفت: از زمان شیوع كووید 19 همواره در تلاش بوده ایم تا ارتباط با دانشجویان تا حد امكان به شكل گذشته ادامه داشته باشد و با برنامه های مختلف و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی آسیب های اجتماعی و روانی این دوران را برای آنها به حداقل برسانیم. اما متاسفانه مواجه با معضل جدید در بازه زمانی امتحانات پایان ترم، دانشجویان را به شكل دیگر درگیر كرده و برنگرانی های موجود آنها دامن می زند.

وی افزود: قطع ناگهانی و بی موقع برق، خسارت های مالی پیش بینی نشده ای را بر دانشگاه ها متحمل كرده و آسیب های جبران ناپذیری را بر سرورها، سخت افزارها و زیرساخت های آموزش مجازی -كه با صرف هزینه های گزاف و تلاش شبانه روزی همكاران راه اندازی شده بود- وارد كرده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنك گفت: متاسفانه این چالش ها به اینجا ختم نمی گردد در بخش های اداری نیز انجام فرآیندها و پاسخگویی با تاخیر روبه رو شده و با از كار افتادن سیستم ها و شبكه های ارتباطی كاركنان دچار مشكلات زیادی شده اند.

دكتر هاشمی راد با اظهار امیدواری در خصوص به سرانجام رسیدن بحران جدید گفت: امیدواریم مشكلات موجود به حداقل برسند و اساتید، دانشجویان و كاركنان دانشگاه ها در شرایط مطلوبتری فعالیت كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۳:۴۲ - ۰۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۸