دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

مراكز مشاوره كاهنده آسیب های اجتماعی هستند
 
جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: واحدهای مشاوره و مددكاری نیروی انتظامی باعث كاهش آسیب های اجتماعی و مصالحه پرونده های قضائی می شوند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «یوسف ملك زاده» در جلسه اعتلای معرفتی و تعالی رفتار رؤسا و كاركنان كلانتری ها و همچنین نشست تعاملی با رؤسای كلانتری های شهر شیراز، اظهار داشت: كلانتری ها به عنوان ویترین نیروی انتظامی اصلی ترین مأموریت های ناجا را انجام می دهند و در این راستا نیازمند استفاده از ظرفیت های واحدهای مشاوره و مددكاری هستند.
وی با بیان اینكه دیدگاه و رویكرد ناجا در سال های اخیر به سمت كاهش آسیب های اجتماعی پیش رفته است، افزود: واحدهای مشاوره و مددكاری به عنوان یكی از ظرفیت های موجود می توانند دراین راستا بسیار مثمر ثمر باشند و باعث كاهش پرونده های قضائی و مصالحه درصد بالایی از این پرونده ها شوند.
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: هرساله بین 75 تا 80 درصد از پرونده های قضائی ارجاع داده شده به مراكز مشاوره و مددكاری به مصالحه پایدار می انجامد كه این آمار بسیار ارزشمند است.
سردار ملك زاده با تأكید بر اینكه رؤسای كلانتری ها باید با تقویت دیدگاه اجتماعی به سمت كاهش آسیب های اجتماعی بروند، افزود: هر فرمانده و رئیس كلانتری كه در این مسیر حركت كند، در انجام مأموریت های خود موفق تر خواهد بود.
وی تأكید كرد: همه فرماندهان و كاركنان انتظامی باید با توجه به سنگینی و حساسیت مأموریت های محوله از ظرفیت واحدهای مشاوره و مددكاری به خوبی استفاده كنند و نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس در پایان از تلاش های ارزنده مشاوران و مددكاران اجتماعی تقدیر و تشكر به عمل آورد. در ابتدای این جلسه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن ارائه گزارشی مختصر از اقدامات مراكز و مشاوره و مددكاری و بازخورد نتایج آنها، گفت: اهمیت حوزه مشاوره و مدكاری در سال های اخیر دوچندان شده و به صورت ویژه موردتأكید سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا بوده است. سرهنگ «كاووس محمدی» افزود: در سال جاری حدود 5هزار پرونده به مراكز مشاوره و مددكاری پلیس فارس ارجاع داده شده كه حدود 76 درصد به مصالحه انجامیده است.
وی از فرماندهان انتظامی خواست با توجه به اهمیت حوزه مشاوره و مددكاری در كاهش بار قضائی و انتظامی پرونده ها، به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس توجه ویژه رؤسای كلانتری ها به مراكز مشاوره و مددكاری، افزایش تعامل مشاوران با رؤسای كلانتری ها، توجه ویژه به مشاوره و لزوم آشنایی دقیق و عمیق رؤسای كلانتری با خدمات تخصصی مشاوران را از اهداف برگزاری این نشست عنوان كرد.
در ادامه این نشست كه در سالن «غدیر» ستاد انتظامی استان فارس و به همت مركز مشاوره و مددكاری معاونت اجتماعی پلیس فارس برگزار شد، «احمد طرماح» مشاور خانواده و كارشناس سازمان نظام روانشناسی استان فارس پیرامون اعتلای معرفتی و تعالی رفتار برای حاضران مطالبی را بیان كرد.
در پایان، با اهدای لوح تقدیر از مشاوران و مددكاران اجتماعی برتر و همچنین تعدادی از رؤسای كلانتری ها كه در این حوزه تلاش و اهتمام بیشتری از خود نشان داده بودند، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
   تاریخ: ۱۱:۲۸ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۶