دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

سرعت گرفتن واكسیناسیون در مراكز بهزیستی منوط به سه دانشگاه است
 
تهران -ایرنا- مدیركل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: عمده باقیمانده واكسیناسیون در مراكز بهزیستی مربوط به سه دانشگاه علوم پزشكی مشهد، ایران و شهیدبهشتی در استان های خراسان رضوی و تهران است بنابراین سرعت گرفتن واكسیناسیون نیز منوط به آنها است.
سرعت گرفتن واكسیناسیون در مراكز بهزیستی منوط به سه دانشگاه است تهران -ایرنا- مدیركل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور گفت: عمده باقیمانده واكسیناسیون در مراكز بهزیستی مربوط به سه دانشگاه علوم پزشكی مشهد، ایران و شهیدبهشتی در استان های خراسان رضوی و تهران است بنابراین سرعت گرفتن واكسیناسیون نیز منوط به آنها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سراج روز شنبه در فایل صوتی با ارائه آخرین اطلاعات و آمار واكسیناسیون مراكز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی تا روز گذشته جمعه هفتم خرداد ماه، افزود: تعداد كل واكسیناسیون سالمندان و پرسنل مراكز سالمندان 17 هزار و 975 نفر است به آن معنا كه 86 درصد افراد مقیم و پرسنل واكسن را دریافت كردند.

وی اضافه كرد: تعداد كل واكسن تزریق شده به سایر گروه ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلالات روان 31 هزار و 180 نفر یعنی 62 درصد افراد مقیم و پرسنل این مراكز است.

مدیركل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به تعداد واكسیناسیون تمام مراكز یعنی مراكز سالمندان و افراد دارای معلولیت، گفت: 49 هزار و 155 نفر در این مراكز یعنی 70 درصد مراكز تحت پوشش واكسیناسیون قرار گرفتند. همچنین تعداد افرادی كه دوز دوم واكسن را دریافت كردند 14 هزار و 671 نفر است.

سراج اظهار داشت: بیشترین میزان تحقق واكسیناسیون نسبت به تعداد پرسنل و افراد مقیم مراكز توانبخشی شبانه روزی به ترتیب مربوط به استان های اردبیل، مازندران، مركزی، كرمانشاه و همدان است و كمترین میزان تحقق واكسیناسیون نیز به ترتیب مربوط به استان های هرمزگان، تهران، كهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی است.

وی خاطرنشان كرد: دو استان تهران و خراسان رضوی از پنج استانی كه كمترین تحقق واكسیناسیون را داشتند، دانشگاه های علوم پزشكی بزرگی مانند دانشگاه علوم پزشكی مشهد، دانشگاه علوم پزشكی ایران و دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی در این استان ها مستقر هستند و به همین دلیل عمده باقیمانده واكسیناسیون مربوط به این سه دانشگاه است و چنانچه این سه دانشگاه واكسیناسیون مراكز را سرعت ببخشند، به طورقطع عمده مراكز تحت پوشش واكسیناسیون قرار می گیرند بنابراین از روسای این دانشگاه های علوم پزشكی درخواست داریم در زمینه واكسیناسیون باقی مراكز دستور ویژه ای صادر كنند.

ویروس كرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشكلات گوارشی از جمله علائم بیماری كووید 19 است.

بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس كرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا كه موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- واكسیناسیون
- مراكز بهزیستی
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
پروندهٔ خبری
- كرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش ها
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۱۳ - ۰۸/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲