دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

بهترین پیام افتتاح خانه كودك و نوجوان ارزش گذاری برای بچه ها است
 
مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی خاطرنشان كرد: بهترین پیام افتتاح خانه كودك و نوجوان این است كه همه بچه ها دارای یك شخصیت ارزشمند هستند و باید تلاش كنیم كه این بچه ها هویت خود را به دست آورند و جامعه آن ها را بپذیرد .
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمانشاه، حسن عزیزی مدیر كل تعاون كار و رفاه اجتماعی استان كرمانشاه گفت : انسان در دنیا باید با خدا معامله كند اگر این معامله با انسانیت اخلاق و وجدان صورت گرفت قطعاً رو سفید خواهد بود.

او گفت : افراد زیادی هستند كه تمكن مالی بالایی دارند و از نظر مالی می توانند نیازمندان زیادی را هم حمایت كنند، اما ارزشمند تر از آن این است كه خود آن ها شخصاً ورود پیدا كرده و حامی جامعه هدف سازمان های حمایتی می شوند كه این خیلی مهم و تاثیرگذار است و من فكر می كنم خداوند به عظمت چنین افرادی است كه عذابش را از ما دریغ كرده و رحمتش را بر ما نازل می كند.

او افزود: خانه كودك و نوجوان به همت مدیركل بهزیستی كرمانشاه و بلاخص خیرین نیكوكار و نیك اندیش افتتاح می شود و هنوز بهزیستی كرمانشاه نیازمند حمایت است و این پایان كار نباشد.

عزیزی گفت: در چند سال اخیر درآمد در استان كرمانشاه بیشتر از هزینه شده است هرچند هنوز با استاندارد ها فاصله وجود دارد.

مدیركل تعاون كار و رفاه اجتماعی نرخ بیكاری سال 97 در كرمانشاه را 22.6 درصد در جامعه عنوان كرد و گفت: این نرخ در پایان پاییز امسال 12.4 گزارش شده است و این یعنی نرخ بیكاری رو به كاهش است.

فرحناز محمدی مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی با چهار معاونت تخصصی مسئولیت بسیار خطیر و حساس و پر چالشی را در مسائل اجتماعی دارد یكی از این موارد مهم در دفتر امور كودكان و نوجوانان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی كشور، نگهداری از كودكان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست است كه با توجه به حساسیت موضوع نگاه و توجه ویژه مسئولان سازمانی و برون سازمانی را می طلبد.

محمدی گفت: در استان كرمانشاه یك مركز دولتی نگهداری نونهالان و نوباوگان كه همان شیرخوارگاه معتضدی است و هفت مركز غیردولتی دیگر از دوره های سنی 3 تا 18 سالگی وجود دارد و از كودكان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست حمایت مالی و معنوی كرده و علاوه برا آن پیگیری مستمر جهت ترخیص به خانواده و یا خانواده های جایگزین را انجام می دهند.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه ادامه داد: هدف اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی و ایجاد یك زندگی مستقل از طریق مهارت آموزی و اشتغال این مددجویان است كه در این راستا نیازمند حمایت خیرین نیك اندیش و گرانقدر خواهد بود.

محمدی افزود: خوشبختانه این فرهنگ در استان كرمانشاه وجود دارد و این مركز كه شاهد افتتاح آن هستیم خود گویای این موضوع است .
   تاریخ: ۰۹:۰۴ - ۱۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹