دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

600 معتاد متجاهر در استان اردبیل ساماندهی می شوند
 
اردبیل - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در اردبیل 600 معتاد متجاهر شناسایی شده و علاوه بر اختصاص مكان اسكان، زمینه درمان و اشتغال این افراد فراهم می شود.
600 معتاد متجاهر در استان اردبیل ساماندهی می شوند اردبیل - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در اردبیل 600 معتاد متجاهر شناسایی شده و علاوه بر اختصاص مكان اسكان، زمینه درمان و اشتغال این افراد فراهم می شود.

بهنام بهشتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به افتتاح اولین مركز درمان و باز توانی جامع اعتیاد در استان اردبیل اشاره كرد و گفت: زمین احداثی این مركز با مشاركت استانداری و بهزیستی استان اردبیل خریداری شده و شورای مبارزه با مواد مخدر نیز در جهت تجهیز و راه اندازی این مركز 2 میلیارد تومان اختصاص داده است.

وی از همكاری و مساعدت سایر دستگاه های اجرایی برای تجهیز و تكمیل امكانات این مركز قدردانی كرد و افزود: 350 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و با تخصیص ویژه فرمانداری اردبیل هزینه شده و اداره كل ورزش و جوانان نیز در جهت ایجاد اتاق ورزش و تجهیز امكانات ورزشی این مركز گام های بسیار مؤثری را برداشته است.



دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از راه اندازی بخش دندانپزشكی و امكانات ویژه درمانی و بهداشتی در این مركز نیز خبر داد و گفت: در تلاش هستیم ضمن تكمیل كادر درمانی این مركز، زمینه كار آموزی و گذراندن طرح های جامع روانشناسی بالینی و مشاوره را توسط دانشجویان و اساتید برجسته استان اردبیل فراهم كنیم.



مركز درمان و باز توانی اعتیاد اردبیل تبدیل به مركز كارآموزی می شود

بهشتی در ادامه با بیان اینكه این مركز با هدف كاهش آسیب های اجتماعی و تسریع در روند درمان معتادین استان اردبیل راه اندازی شده است اظهار كرد: علاوه بر ادامه روند درمان زمینه اشتغال و كار آموزی افراد نیز فراهم می شود و در این زمینه با سازمان فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه ای انعقاد شده است تا آموزش های لازم كار آموزی در این مركز آغاز شود.

وی تصریح كرد: هم اكنون به همت خیرین و سازمان فنی و حرفه ای استان، كارگاه آموزش نجاری و قالی بافی دایر شده و در تلاش هستیم تا ضمن تولید محصولات، زمینه فروش و كسب در آمد را نیز فراهم كنیم.



دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل انجام طرح های مناسب فرهنگی و انگیزشی را در جهت تسریع درمان معتادان در این مركز بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: به زودی كتابخانه ای از طریق اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر خواهد شد و در برنامه سال آینده در نظر داریم تئاتر و اجرای صحنه را در این مركز فعال كنیم.

كاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با مواد مخدر باید از خانواده آغاز شود

بهشتی به نقش مهم و تعیین كننده خانواده ها در كاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد در جوانان اشاره كرد و افزود: اقدامات بازدارنده و پیشگیری از اعتیاد باید از بستر خانواده ها آغاز شود و والدین در صورت مشاهده هر گونه مواد مخدر یا ارتباط با دوستان باید به حمایت و درمان جوانان بپردازند.

وی تعداد معتادین متجاهر در استان اردبیل را 600 نفر اعلام كرد و گفت: این دسته از معتادین با توجه به عدم حمایت از خانواده متجاهر و بی خانمان هستند و در راستای حمایت و درمان این افراد مركز اسكان و ارائه خدمات رفاهی اولیه ایجاد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان كرد: در تلاش هستیم علاوه بر شناسایی معتادین متجاهر در استان اردبیل زمینه ساماندهی و درمان را به تدریج انجام داده و با مشاركت مدیران دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی زمینه ورود این افراد را به عرصه اشتغال فراهم شود.



بهشتی با اشاره به اینكه افراد اگر بعد از درمان وارد كسب و كار شوند احتمال بازگشت به اعتیاد و یا انجام برخی جرایم نظیر سرقت در آنها كاهش می یابد افزود: امیدواریم با كمك و مشاركت خیرین و كار آفرینان استان، شاهد كاهش آسیب های اجتماعی و آمار اعتیاد در استان اردبیل باشیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۵۵ - ۱۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۴