دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

چگونگی برگزاری مصاحبه دوره دكتری/ افزایش سقف وام های دانشجویی
 
آموزش عالی در هفته ای كه گذشت؛

شرایط بازگشایی دانشگاه از اول مهر/ چگونگی برگزاری مصاحبه دوره دكتری/ افزایش سقف وام های دانشجویی

در حالی كه دانشگاه های كشور در حال سپری كردن روزهای ابتدایی خردادماه 1400 هستند، اخبار مربوط مصاحبه دكتری، حواشی مربوط به بازگشایی دانشگاه ها و اعلام جزئیات ترم تابستانه ، سبب شد تا در هفته ای كه گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه ها باشیم.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حالی كه دانشگاه های كشور در حال سپری كردن روزهای ابتدایی خردادماه 1400 هستند، اخبار مربوط مصاحبه دكتری، حواشی مربوط به بازگشایی دانشگاه ها و اعلام جزئیات ترم تابستانه ، سبب شد تا در هفته ای كه گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه ها باشیم.

در ادامه گزیده ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در هفته ای كه گذشت را می خوانید؛

تمدید مهلت ثبت درخواست دانشجویان در سامانه انتقال و میهمانی

مهلت ثبت درخواست دانشجویان در سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی داخل كشور برای نیمسال اول تحصیلی 1401-1400 تا جمعه 14 خردادماه 1400 تمدید شد. (جزئیات بیشتر)



چگونگی برگزاری مصاحبه دوره دكتری

نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دوره دكتری در هفته پایانی اردیبهشت ماه اعلام شد. پس از اعلام نتایج دانشگاه ها سامانه هایی را به داوطلبان اعلام كردند تا داوطلبان از این طریق آمادگی خود را به دانشگاه ها برای مصاحبه اعلام كنند.

برخی از دانشگاه ها مصاحبه ها آغاز كرده اند برخی دیگر در هفته آینده زمان بندی انجام مصاحبه ها را به اطلاع داوطلبان می رسانند. (جزئیات بیشتر)

شرایط بازگشایی دانشگاه به صورت حضوری از اول مهر

ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره بازگشایی دانشگاه ها از اول مهر اظهار كرد: باید احتمالات مختلفی را در خصوص بازگشایی دانشگاه ها از اوایل مهر داشته باشیم.

او افزود: برنامه ریزی مسئولان كشور و ستاد ملی مقابله با كرونا در حالت خوشبینانه این است كه تا پایان شهریور واكسیناسیون تمامی دانشجویان انجام شود؛ بنابراین در صورت تحقق این امر برنامه ریزی دانشگاه در خصوص برگزاری كلاس ها از اوایل مهر به صورت حضوری خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

جزئیات ترم تابستانی دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی در تابستان سال 1400 به صورت غیر حضوری اقدام به برگزاری ترم تابستان خواهد كرد. ضروری است جهت اطلاع از ضوابط و مقررات ترم تابستان، به طور متوالی به همین صفحه مراجعه و كلیه اطلاعیه ها و راهنماهای موجود را به دقت مطالعه نمایید. (جزئیات بیشتر)



جزئیات ترم تابستانی دانشگاه علوم پزشكی تهران

دانشگاه علوم پزشكی تهران برای دانشجویان مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و كارشناسی فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و كاردرمانی به صورت مجازی ترم تابستانی برگزار می كند. (جزئیات بیشتر)

نتایج رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا

دكتر محمدجواد دهقانی رییس موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری با اعلام این خبر گفت: در رتبه بندی سال جاری این نظام، تعداد 36 دانشگاه از ایران در جمع 1225 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. در این نظام رتبه بندی، در سال 2021 ایران با این تعداد حضور دانشگاه در بین كشورهای اسلامی رتبه نخست، تركیه با 32 دانشگاه رتبه دوم و مصر با 8 دانشگاه رتبه سوم را دارد.

وی افزود: لایدن یكی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است كه هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس شاخص های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد. در سال 2021، دانشگاه های دنیا در 20 شاخص در قالب 4 معیار كلی مرجعیت علمی (Scientific Impact)، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در لایدن مورد رتبه بندی قرار گرفتند. این ارزیابی ها از تولیدات علمی دانشگاه ها در سال های 2016 الی 2019 از پایگاه اطلاعاتی Web of Science استفاده كرده است. (جزئیات بیشتر)

وزارت علوم سرباز امریه جذب می كند

مركز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانش آموختگان كارشناسی و كارشناسی ارشد متقاضی امریه سربازی دعوت به همكاری كرد.منابع آزمون مركز وكلای قوه قضائیه اعلام شد

محمدرضا امینیان، حقوقدان و مدیر كمیته رسانه كمیسیون حمایت از اعضاء و صیانت از مركز وكلا، كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اصلاح ماده 11 آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1397/11/28 اظهار كرد: با پیشنهاد رئیس مركز وكلا، كارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، اصلاحاتی در ماده 11 آیین نامه اجرایی مركز صورت گرفته است كه داوطلبان باید به این اصلاحیه توجه كنند. (جزئیات بیشتر)

آیا وضعیت معیشتی معلمان با اجرای طرح رتبه بندی بهتر می شود؟

علیرضا منادی رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی جریان مستقل فرهنگیان تحول خواه كه با حضور اساتید و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، درباره بحث رتبه بندی معلمان گفت: ما امسال این بحث را به صورت جدی شروع كردیم و رایزنی های مختلفی داشتیم و وزیر آموزش و پرورش هم همراهی كرد تا بالاخره این لایحه به مجلس آمد. (جزئیات بیشتر)

پیش بینی جایگاه مؤسسات آموزش عالی در نظام های رتبه بندی ممكن شد

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از ایجاد افزونه جدیدی به سامانه «جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان (نما)» برای پیش بینی جایگاه مؤسسات علمی در نظام های جهانی رتبه بندی خبر داد. (جزئیات بیشتر)

مهلت ثبت نام مصاحبه آزمون دكتری نیمه متمركز تمدید شد

جدول زمان بندی و همچنین نحوه مصاحبه معرفی شدگان مرحله دوم آزمون مقطع دكتری نیمه متمركز در سال 1400 دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد و پذیرفته شدگان از روز یكشنبه دوم خرداد می توانستند از طریق سیستم جامع آموزشی گلستان نسبت به ثبت نام برای مصاحبه اقدام كنند.



براساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، برای مساعدت با آن دسته از داوطلبانی كه تاكنون موفق به ثبت نام و ارسال مدارك برای شركت در مصاحبه دكتری نیمه متمركز سال 1400 نشده اند، زمان ثبت نام در سیستم آموزشی گلستان تا تاریخ 16 خرداد 1400 تمدید شد.

همچنین معرفی شدگان مرحله دوم آزمون مقطع دكتری نیمه متمركز سال 1400 برای اطلاع از زمان مصاحبه ی متأخرین به سایت دانشگاه شهید بهشتی، دانشكده ها، پژوهشكده ها و بنیاد ایران شناسی مراجعه كنند. (جزئیات بیشتر)

مؤسسات آموزش عالی تجمیع و ادغام می شوند

كبگانیان افزود: در گزارشی كه به ما ارائه شده است انحلال مؤسسه و دانشگاهی را شاهد نبودیم و فقط الحاق و در برخی جاها ادغام صورت گرفته است؛ یعنی ردیف بودجه حفظ می شود و مؤسسات الحاق می شوند؛ دانشگاه در محل خودشان می ماند به طور مثال دانشگاه هایی كه تك جنسیتی هستند اگرچه امكانات آموزشی شان پایین بود مقرر شد كه در محل خودشان حفظ شوند. (جزئیات بیشتر)

افزایش سقف وام های دانشجویی در سال جاری

صمد حاج جباری در مورد افزایش سقف وام های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: افزایش سقف وام ها جز و برنامه های صندوق در سال 1400 می باشد و بر اساس مصوبه هیأت امنا محترم صندوق صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: همان طور كه اطلاع رسانی در رسانه ها كردیم امسال وام ویژه دكتری نیز از ماهانه 700 هزار تومان به یك میلیون تومان در ماه افزایش یافت كه به صورت شش ماهه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می شود. (جزئیات بیشتر)



ثبت نام جذب نیروی امریه در مركز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی آغاز شد

مركز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از میان فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد نیروی امریه (سربازی) جذب می كند.

این مركز جهت تأمین نیروی انسانی متخصص در زمینه های برنامه نویسی، تحلیل دادگان و هوش مصنوعی، ترجمه زبان انگلیسی و تولید محتوا اقدام به جذب نیروی امریه با مدرك كارشناسی ارشد كرده است. (جزئیات بیشتر)

كد خبرنگار : 91
   تاریخ: ۰۵:۵۷ - ۱۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰