دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

برگزاری نشست مشترك مسئولان دانشگاه با اعضای شورای صنفی دانشجویان
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

برگزاری نشست مشترك مسئولان دانشگاه با اعضای شورای صنفی دانشجویان

اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست مشترك با مسئولان دانشگاه، مسایل آموزشی و دانشجویی مورد نظر دانشجویان را مطرح كردند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، در این نشست مشترك، عسگری دبیر شورای صنفی دانشجویان، شاهرخی نماینده خوابگاه اشرفی یك (ویژه دانشجویان دختر) و میرزایی نماینده خوابگاه فردوس (ویژه دانشجویان پسر) و همچنین، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه، دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی، دكتر حسن شاكری معاون فرهنگی - دانشجویی، اكبر میرجانی اقدم مدیر امور دانشجویی و دكتر سهیلا شهشهانی پور مدیر آموزش و تحصیلات تكمیلی حضور داشتند.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی در ابتدای این نشست، ضمن مروری بر وضعیت شیوع كرونا در كشور و شدت و ضعف آن كه در مقاطع مختلف سبب محدودیت هایی برای امور آموزشی و پژوهشی دانشگاه شد، گفت: خوشبختانه با تلاش همكاران در معاونت درمان دانشگاه و جلب حمایت مسئولان وزارت بهداشت، همه كادر درمان در مراكز درمانی تابعه دانشگاه، اعضای هیات علمی و كاركنان در ستاد دانشگاه و حدود 270 دانشجوی تهرانی و شهرستانی مستقر در تهران، نسبت به بیماری كرونا واكسینه شدند.

وی افزود: لیست دانشجویان مستقر در شهرستان ها نیز با كد ملی و شماره دانشجویی آنان در حال آماده سازی است تا به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشكی كشور جهت اختصاص سهمیه واكسن در شهرستان های محل سكونت دانشجویان اعلام شود، و امیدواریم با واكسیناسیون همه دانشجویان، بتوانیم كارورزی دانشجویان را با اولویت ترم آخر كارشناسی ها و بخشی از دانشجویان تحصیلات تكمیلی را از تیرماه مجددا راه اندازی كنیم و از مهرماه امسال نیز شاهد حضور دانشجویان سر كلاس های درس در دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه در عین حال گفت كه با توجه به سرعت تغییر رفتار ویروس، ممكن است كه این برنامه تغییر كند، اما نهایتا با 50 درصد دانشجویان در هر كلاس و با فاصله گذاری، كلاس های حضوری را برگزار خواهیم كرد.

دكتر خانكه از دبیر شورای صنفی دانشجویان خواست تا در آماده سازی لیست دانشجویان مستقر در شهرستان برای دریافت واكسن و همچنین اطلاع رسانی در اجرای دستورالعمل مربوط به برگزاری امتحانات، مدیریت آموزشی را یاری كنند كه عسگری نیز برای این همراهی، اعلام آمادگی كرد.

عسگری در ادامه، از كم لطفی برخی اعضای هیات علمی در انجام امور آموزشی مانند ثبت نمره ها، گلایه كرد، كه رئیس دانشگاه در راستای این موضوع، ضریب یك به 12 (استاد نسبت به دانشجو) را پائین دانست و گفت: در نظر داریم كه حدود 30 درصد از نخبگان دانشگاه را به عنوان هیات علمی جذب كنیم تا این ضریب ترمیم شود.

دكتر خانكه با اشاره به اینكه 65 درصد دانشجویان دانشگاه در مقاطع تحصیلات تكمیلی مشغول هستند، افزود: برخی از مشكلات به تعداد كم هیات علمی با حجم كاری زیاد برمی گردد، اما بخشی از آن را باید از طریق ارزشیابی منصفانه، محرمانه و با حفظ حرمت و شان اساتید، اصلاح كرد كه این نیازمند مشاركت هر چه بیشتر دانشجویان در ارزشیابی اساتید است.

دبیر شورای صنفی دانشجویان همچنین از واحد مشاوره دانشجویی و خدمات آن انتقاد كرد كه دكتر شاكری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در این خصوص گفت: تا حدودی ضعف در عملكرد این واحد داشتیم كه با نظر رئیس دانشگاه، نسبت به تغییر ساختار آن اقدام شده و برنامه های خوبی برای این بخش داریم تا خدمات با كیفیت بهتر ارائه بشود.

عسگری از تاخیر در پرداخت حقوق دانشجویان دكتری و رزیدنت ها گفت كه دكتر خانكه رئیس دانشگاه در همین راستا تصریح كرد: پرداخت حقوق دانشجویان دكتری و رزیدنت ها از محل درآمدها است و هر چند كه مراكز درمانی تابعه دانشگاه درآمد زیادی ندارند، اما اگر بیمه ها طلب ما از خدمات درمانی را بموقع پرداخت كنند، ما هم می توانیم این پرداختی ها را بموقع بدهیم و پیگیری مسئولان دانشگاه نیز تا كنون بر این موضوع بوده است.

دبیر شورای صنفی دانشجویان، در مورد روند طولانی دریافت كد اخلاق گفت، كه دكتر خانكه در این خصوص، به تغییر و اصلاح فرایند دریافت كد اخلاق اشاره كرد و افزود: پیش بینی می شود كه با تغییر فرایند مربوطه، مدت زمان دریافت كد اخلاق به كمتر از یك ماه برسد.

رئیس دانشگاه همچنین در راستای گلایه دانشجویان از بی توجهی برخی كارشناسان در بخش های مختلف نسبت به امور دانشجویان، گفت كه واحدی از سال گذشته برای اصلاح و تغییر همه فرایندهای دانشگاه فعال شد و تا دو ماه آینده، نتایج فعالیت این واحد در قالب كتاب فرایندها منتشر می شود و اطلاعات آن روی وب سایت دانشگاه قرار می گیرد تا همه بتوانند با آگاهی از چگونگی روند پاسخگویی به درخواست خود، همكاری كاركنان دانشگاه را طلب كنند.

عسگری در بخش دیگری از این نشست، درخواست دانشجویان برای تسریع در صدور كارت های جدید شناسایی را مطرح كرد كه دكتر خانكه گفت: كارت های دانشجویان دكتری آماده است و با تكمیل اطلاعات مابقی دانشجویان، بتدریج كارت های آنان نیز صادر خواهد شد.

عسگری همچنین افزایش كمك هزینه خرید كتاب، ساماندهی فضای فیزیكی و محوطه سازی دانشگاه، و تامین مراكز درمانی مورد نیاز بعنوان فیلدهای آموزشی را از مسئولان دانشگاه درخواست كرد كه دكتر خانكه، عدم جابجایی اعتبارات را مانعی برای افزایش كمك هزینه خرید كتاب ذكر كرد و كسب امكانات دانشجویی از طریق گرنت های ویزیتوری را به دانشجویان توصیه كرد.

رئیس دانشگاه در مورد ساماندهی فضای فیزیكی دانشگاه نیز گفت: از حدود دو ماه آخر سال گذشته، معاونت توسعه دانشگاه، كار بازسازی كلاس ها، بهسازی فضای فیزیكی گروه های آموزشی و بازسازی و تعمیر سرویس های بهداشتی دانشگاه را آغاز كرده است و برغم كمبود بودجه عمرانی دانشگاه كه فقط 8 درصد اعتبارات دانشگاه را شامل می شود، همچنان كار بازسازی و تعمیر بخش های مختلف دانشگاه ادامه دارد.

دكتر خانكه در خصوص توسعه مراكز درمانی تابعه دانشگاه هم اظهار داشت: با اتمام پروژه ساخت بیمارستان توانبخشی یافت آباد كه بنظر می آید اوایل تابستان امسال به پایان برسد، این بیمارستان نیز برای ترم آینده به فیلدهای آموزشی دانشجویان اضافه می شود، ضمن آنكه دو پروژه دیگر نیز در دست اجراست كه به مرور به مجموعه مراكز درمانی تابعه دانشگاه اضافه خواهند شد.

وی افزود: البته تا زمانی كه پروژه های عمرانی به سرانجام برسند، با بنیاد شهید انقلاب اسلامی هماهنگ شده تا دانشجویان بتوانند از مراكز تحت پوشش بنیاد نیز استفاده كرده و كمبود فیلدهای آموزشی را جبران كنند.

در ادامه، رئیس دانشگاه بر مشاركت حداكثری همه آحاد ملت در انتخابات ریاست جمهوری تاكید كرد و گفت: دانشجویان باید در انتخابات شركت كنند و همانطور كه در زمان جنگ تحمیلی همه برای حفظ تمامیت ارضی كشور مشاركت كردند، هم اكنون نیز باید همه مراقبت كنیم و با مشاركت حداكثری، در حفظ هویت ملی و تمامیت ارضی كشورمان تلاش كنیم.

   تاریخ: ۰۲:۴۳ - ۱۳/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۰