دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

تبادل نظر مدیران گروه های آموزشی در خصوص "چگونگی اجرای دستورالعمل امتحانات "
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تبادل نظر مدیران گروه های آموزشی در خصوص "چگونگی اجرای دستورالعمل امتحانات "

مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی نشستی با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی، مدیران آموزش و گروه های آموزشی، بندهای دستورالعمل امتحانات ابلاغی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی، و چگونگی اجرای آن را به تبادل نظر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر سهیلا شهشهانی پور مدیر آموزش و تحصیلات تكمیلی دانشگاه در این نشست كه مهندس سمیه ناظری مدیر اداره فناوری اطلاعات دانشگاه (IT) و دكتر ناظری رئیس مركز تحقیقات سایكوز نیز حضور داشتند، بندهای دستورالعمل ابلاغ شده وزارت بهداشت در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات آخر ترم دانشگاه ها را قرائت كرد و توضیح داد.

مدیر آموزش و تحصیلات تكمیلی دانشگاه با تاكید بر اجرای كامل و دقیق دستورالعمل امتحانات، گفت كه یك نسخه از این دستورالعمل برای گروه های آموزشی ارسال شده و براساس تاكید معاون آموزشی وزارت بهداشت، گروه های آموزشی نباید از چارچوب این دستورالعمل خارج بشوند و برای تصمیم گیری درباره موارد خاص، حتما این موارد خاص با دفتر مدیریت آموزش دانشگاه در میان گذاشته شده و با مجوز این دفتر، تصمیم نهایی گرفته و اجرا شود.

بگفته وی، برخی از موارد تاكید شده در این دستورالعمل كه از طریق شورای صنفی دانشجویان نیز اطلاع رسانی خواهد شد، عبارتند از اینكه " دانشجویان و هیات علمی بلحاظ فنی و با تكمیل ذخیره شارژ دستگاه های كامپیوتر و یا گوشی پیش از هر امتحان جهت پیشگیری از قطعی احتمالی برق آمادگی داشته باشند، امتحان بیش از یك ساعت طول نكشد، ابتدای هر امتحان شماره تلفن كارشناسان ارائه شود، زمان شناور برای ورود به امتحان 6 دقیقه ، و زمان برای پاسخ به هر سئوال حداكثر 100 ثانیه در نظر گرفته شود، زمان جهت عقب گرد به سئوال ها حداكثر برای 10 درصد از سئوالات تعیین شود، درصورت غیبت دانشجویی به هر دلیل، و درخواست برای برگزاری مجدد امتحان برای این دانشجو، باید این درخواست در شورای آموزش دانشگاه مطرح و در صورت موافقت شورا، امتحان بصورت حضوری گرفته شود ".

دكتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی دانشگاه نیز در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات تاكید كرد: اعضای هیات علمی از اعمال نظرهای مختلف در خصوص برگزاری امتحانات اجتناب كنند و كاملا براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت عمل شود و در صورت وجود موارد خاص، تصمیم گیری شخصی از سوی اعضای هیات علمی صورت نگیرد، بلكه با انتقال موارد به مدیریت آموزش و طرح آن در شورای آموزش، تصمیم نهایی شورا اجرا خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه همچنین درباره واكسیناسیون دانشجویانی كه در شهرستانها مستقر هستند نیز گفت: لیست این دانشجویان طی یكی دو روز آینده به وزارت بهداشت جهت اعلام به دانشگاه های علوم پزشكی در شهرستان ها ارسال می شود تا دانشگاه های سراسر كشور سهمیه واكسن دانشجویان دانشگاه ما در شهرستان محل سكونتشان را در نظر گرفته و در همان شهرستان نسبت به واكسینه كردن دانشجوی ما اقدام كنند.

دكتر واحدی مدیر واحد EDC دانشگاه نیز ضمن تشكر از شش گروه آموزشی كه در نگارش شش قطب علمی گروه خود مشاركت داشتند، گفت: وظیفه همه گروه هاست كه فرایند اعتباربخشی را طی كنند و حداكثر تا آخر خردادماه جاری مهلت دارند تا در این خصوص اقدام كنند.

در ادامه، برخی از اعضای هیات علمی نقطه نظرهای خود را در خصوص برگزاری امتحانات، كارورزی ها و بازگشایی كامل خوابگاه ها بیان داشتند.

مهندس سمیه ناظری مدیر اداره آمار و فناوری اطلاعات (IT) نیز رعایت چند نكته فنی در برگزاری امتحانات را توصیه كرد و گفت: حتما 48 ساعت قبل از امتحان، سئوال ها بارگذاری شود و براساس دستورالعمل ابلاغی، اگر دانشجویی از آزمون باز بماند، باید برای دلایل خود، مستندات ارائه بدهد.

وی افزود: در طول برگزاری امتحانات، علاوه بر كارشناسان آموزش، كارشناسان بخش IT دانشگاه نیز بصورت تمام وقت در خدمت اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان هستند.

سپس، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه طی سخنانی، ضمن تشكر از همه مدیران آموزشی دانشگاه كه در دوره پاندمی كرونا نیز به فعالیت های آموزشی مشغول بودند، گفت: خوشبختانه با تلاش همكاران در معاونت درمان دانشگاه و جلب حمایت مسئولان وزارت بهداشت، همه كادر درمان در مراكز درمانی تابعه دانشگاه، اعضای هیات علمی و كاركنان در ستاد دانشگاه و حدود 270 دانشجوی تهرانی و شهرستانی مستقر در تهران، نسبت به بیماری كرونا واكسینه شدند، و لذا، انتظار داریم تا همكاران هیات علمی حضور بیشتر و فعالتری در دانشگاه داشته باشند.

وی افزود: لیست دانشجویان مستقر در شهرستان ها نیز در حال آماده سازی است تا به وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشكی كشور جهت اختصاص سهمیه واكسن در شهرستان های محل سكونت دانشجویان ما اعلام شود، و امیدواریم با واكسیناسیون همه دانشجویان ، بتوانیم از مهرماه امسال شاهد حضور دانشجویان سر كلاس های درس در دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با اشاره به برنامه افزایش سرانه دانشجوی این دانشگاه، گفت: همه گروه های آموزشی برنامه پنج ساله گروه خود را تدوین كرده و اولویت را به ایجاد رشته های بین رشته ای بویژه در تحصیلات تكمیلی بدهند تا با جذب دانشجو برای این رشته ها و گسترش فعالیت های دانشگاه و مراكز تحقیقاتی، سبب رفع مشكلات جامعه بشوند.

دكتر خانكه در پایان سخنانش، بر لزوم شركت همه آحاد مردم در انتخابات ریاست جمهوری تاكید كرد و افزود: همه ایرانیان در هر نقطه از جهان باید با شركت در انتخابات، به هویت و حاكمیت خود احترام بگذارند.

وی ادامه داد: همگی زیر چتر رهبری، در این انتخابات شركت می كنیم و دیگران را هم برای مشاركت در این امر مهم و ملی ، تشویق می كنیم.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۰۹ - ۱۲/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴