دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كاهش مشكلات جامعه اتیسم در گرو داشتن یك متولی واحد است
 
مدیركل بهزیستی استان همدان گفت: بخش عمده مشكلات جامعه اتیسم این است كه یك سازمان متولی همه امور باشد و ما تمام تلاش خود را برای كاهش مشكلات انجمن اتیسم انجام می دهیم.
كاهش مشكلات جامعه اتیسم در گرو داشتن یك متولی واحد است مدیركل بهزیستی استان همدان گفت: بخش عمده مشكلات جامعه اتیسم این است كه یك سازمان متولی همه امور باشد و ما تمام تلاش خود را برای كاهش مشكلات انجمن اتیسم انجام می دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دیناری بخش عمده مشكلات جامعه اتیسم این است كه یك سازمان متولی همه امور اتیسم باشد و ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم كه مشكلات انجمن كاهش پیدا كند.

دیناری افزود: ما در بهزیستی استان همدان با تشكیل مجمع مشاركت های مردمی و دعوت از خیرین برای عضویت در این مجمع بتوانیم گامی بلند برای ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف برداریم.

مدیركل بهزیستی استان همدان: اتیسم یكی از ده ها بیماری های مختلفی است كه خانواده ها را درگیر می كند. برخی از این خانواده ها حتی برای آپارتمان نشینی هم مشكل دارند و اضطراب زیادی را تحمل می كنند و باید مشكلات این عزیزان و خانواده ها را درك كرده و به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی برای مبتلایان اتیسم اتفاق بسیار خوبی بود كه نتیجه یك همكاری مناسب است، اگر انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در كنار حوزه های دولتی قرار گرفته و هم فكری انجام شود و هدف برداشتن مانع از سر راه مردم باشد، معضلاتی كه ابرقدرت ها ایجاد می كنند، ناچیز خواهد بود.

مدیرعامل انجمن اتیسم استان همدان از فعالیت های انجمن را ارائه كرد و افزود: اكثر افراد اتیسم با بیكاری مواجه هستند و بعد از مدرسه كه تمام شد در خانه هستند و دیگر كاری نمی توانند انجام دهند و یكی از بزرگ ترین دغدغه های خانواده های اتیسم این است كه اگر ما نباشیم فرزندان ما چه می شوند و ما باید این افراد را كجا بگذاریم.

وی گفت: امیدواریم كه با همكاری اداره كل بهزیستی استان مشكلات انجمن اتیسم شامل اشتغال، مسكن و ازدواج افراد دارای اتیسم مرتفع شود و ما در انجمن از هیچ تلاشی در ارائه خدمات با كیفیت فروگذاری نخواهیم كرد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۳:۴۷ - ۱۲/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۰