دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كاهش خطر خودكشی در كودكان با داروهای بیش فعالی
 
كاهش خطر خودكشی در كودكان با داروهای بیش فعالی

كاهش خطر خودكشی در كودكان با داروهای بیش فعالی منبع: بیزنس اینسایدر / ترجمه: روزنامه نوآوران
نوآوران آنلاین- بر اساس تحقیقات جدید موسسه Lifespan Brain (LiBI) بیمارستان كودكان فیلادلفیا (CHOP) و دانشگاه پنسیلوانیا داروهای بیش فعالی ممكن است خطر خودكشی را در كودكان مبتلا به بیش فعالی و سایر اختلالات رفتاری كاهش دهد. این یافته ها كه در JAMA Network Open منتشر شده است به شكاف قابل توجه دانش در زمینه خطر خودكشی در كودكان می پردازد و می تواند استراتژی های پیشگیری از خودكشی را در زمانی كه خودكشی در میان كودكان در حال افزایش است، اطلاع دهد.

""ران بارزلی"" گفت: این مطالعه یك گام مهم در تلاش بسیار ضروری برای پیشگیری از خودكشی كودكان است، زیرا از داده های جمع آوری شده از حدود 12000 كودك آمریكایی برای شناسایی یك هدف عملی برای كاهش خودكشی در كودكان استفاده می كند.

میزان خودكشی در میان كودكان به طور مداوم در حال افزایش است.

خودكشی دومین علت اصلی مرگ و میر در بین افراد بین 10 تا 24 سال در سال 2018 بود. با این حال هنوز هم این میزان در كودكان پیش از نوجوانی نسبتاً كم است، بنابراین شناسایی عواملی كه منجر به تمایل به خودكشی یا جلوگیری از آن می شوند دشوار است.

علاوه بر این، محدودیت های اخلاقی در ثبت نام جوانان بالقوه خودكشی در آزمایشات بالینی تصادفی كنترل شده با دارونما وجود دارد.

""بارزلی"" گفت: در یك دنیای ایده آل، ما می خواهیم با استفاده از یك كارآزمایی بالینی تصادفی، یك اثر دارو بر خودكشی را آزمایش كنیم، اما با توجه به چالش های انجام چنین مطالعاتی ما به عنوان یك جامعه و به عنوان دانشمند موظف به تولید بینش بالینی با استفاده از داده های جمع آوری شده در مطالعات بزرگ مشاهده ای در مورد كودكان هستیم.

محققان LiBI با همكاری دكتر ""گال شووال"" استاد دانشگاه تل آویو با استفاده از داده های حاصل از مطالعه رشد شناختی مغز نوجوانان (ABCD) این مانع را دور زدند. به عنوان بزرگترین مطالعه طولانی مدت در مورد رشد و سلامت مغز در كشور، نمونه مطالعه ABCD شامل گروهی از 11878 كودك بین 9 تا 10 سال است كه از طریق سیستم های مدرسه جذب می شوند. این گروه شامل 21 سایت در سراسر ایالات متحده است كه بیش از 20 درصد از جمعیت ایالات متحده در این گروه سنی را شامل می شود و شامل داده های جامعی درباره رشد كودك از جمله داده های مربوط به سلامت روان، اجتماعی و عاطفی است. اندازه و وسعت داده های جمع آوری شده در مطالعه ABCD به تیم تحقیقاتی این امكان را داد تا چندین مخدوش كننده را كنترل كند و به طور خاص ارتباط داروهای ADHD را با تمایل به خودكشی كالبدشكافی كند.

با انجام تجزیه و تحلیل ثانویه داده های مطالعهABCD ، محققان LiBI دریافتند كه از 11878 كودك مورد مطالعه، 8.5 درصد تحت درمان با داروهای بیش فعالی مانند متیل فنیدیت، كلونیدین بوده و 8.8 درصد خودكشی گذشته یا فعلی را گزارش كرده اند. محققان دریافتند در میان كودكانی كه رفتارهای بیرونی قابل توجهی از خود نشان داده اند كسانی كه از داروهای بیش فعالی استفاده می كنند شانس كمتری برای خودكشی دارند كه نقش تعدیل كننده داروهای بیش فعالی را در این كودكان نشان می دهد.

برای بررسی دوام این اثر، محققان داده های ارزیابی پیگیری یك ساله شركت كنندگان را تجزیه و تحلیل كردند. آنها دریافتند كودكانی با علائم بیرونی زیاد كه در ابتدا با داروهای بیش فعالی تحت درمان قرار گرفتند یك سال بعد احتمال خودكشی كمتری دارند. كودكانی كه از ابتدا داروهای بیش فعالی دریافت نمی كردند اما علائم بیرونی آنها زیاد بود، بیشتر احتمال دارد كه خودكشی كنند.

دوشنبه 7 ژوئن 2021

(برابر با 17 خرداد 1400)
   تاریخ: ۰۵:۱۱ - ۱۷/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۴