دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

خانه فرهنگ مشاركتی مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان كرمان افتتاح شد
 
كرمان - ایرنا - خانه فرهنگ مشاركتی 'مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان' شهرداری كرمان، در سی ودومین هفته از پویش افتتاح شهرداری كرمان، با شعار هر هفته یك افتتاح، همزمان با ایام الله دهه مبارك فجر به بهره برداری رسید.
خانه فرهنگ مشاركتی مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان كرمان افتتاح شد كرمان - ایرنا - خانه فرهنگ مشاركتی "مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان" شهرداری كرمان، در سی ودومین هفته از پویش افتتاح شهرداری كرمان، با شعار هر هفته یك افتتاح، همزمان با ایام الله دهه مبارك فجر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، شهردار كرمان شامگاه جمعه در آیین بهره برداری از این خانه فرهنگ مشاركتی با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر كرمان و مدیران شهرداری، افزود: نخستین خانه فرهنگ "مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان در شهر كرمان است كه امروز به مناسبت دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س)، به بهره برداری رسیده است.

سیدمهران عالم زاده با بیان اینكه این خانه فرهنگ، در قالب خانه فرهنگ مشاركتی ویژه بانوان (به صورت مشاركتی با بخش خصوصی) با پیگیری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری كرمان و امور بانوان و خانواده شهرداری، افتتاح شده است، اظهار داشت: این مكان، فضایی اختصاصی برای بانوان است كه برنامه هایی مختص بانوان به طور ویژه در آن دیده شده است.

وی با اشاره به اینكه زنان و مادران، محور خانواده هستند و وجود خانواده شاد، به سلامت جسم و روان آن ها بستگی دارد، افزود: ایجاد خانه فرهنگ مشاركتی ویژه بانوان، در این راستا قرار دارد.

شهردار كرمان بیان داشت: امیدواریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری، بتوانیم چهار خانه فرهنگ مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان دیگر در مناطق شهری راه اندازی كنیم تا همه مناطق پنج گانه، خانه فرهنگ ویژه بانوان داشته باشند.

همچنین رییس كمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر كرمان، ضمن تشكر از شهردار كرمان و پیگیری های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و امور بانوان و خانواده شهرداری كرمان در راه اندازی مكانی اختصاصی برای بانوان شهر گفت: خوشبختانه بخش خصوصیِ مشاركت كننده در اداره این خانه فرهنگ، پیشینه قوی دارد.

زهرا لری افزود: امیدورایم برنامه ها را با دید علمی و نگاه تخصصی، تدارك ببینند و فعالیت آن ها تداوم داشته باشد.

مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری كرمان نیز با اشاره به وجود فضاهایی مختص بانوان در شهر تهران و شهرهای دیگر، ایجاد چنین فضاهایی در شهر كرمان را ضروری برشمرد و گفت: این خانه های فرهنگ می توانند برنامه های ویژه ای را برای بانوان تدارك ببینند.

سارا كارگر جهرمی با بیان اینكه اغلب بانوان ایرانی و به خصوص كرمانی، به دلیل سَبك زندگی و فقدان تفریحات سالم، دچار عدم تحرك، افسردگی و اضطراب هستند، گفت: عدم تحرك و ورزش، موجب پوكی استخوان می شود.

وی افزود: افسردگی و اضطراب، به آسیب های اجتماعی هم چون اعتیاد منجر می شود؛ به همین دلیل، با حمایت شهردار كرمان تصمیم گرفته شد تا در قالب راه اندازی خانه های فرهنگ مشاركتی، از بانوان حمایت شود.

كارگر جهرمی ادامه داد: این خانه فرهنگ، با مشاركت شهرداری كرمان و بخش خصوصی راه اندازی شده كه در آن، خدمات ویژه با تخفیفات خاص به بانوان ارایه می شود.

وی رویكرد خانه فرهنگ مشاركتی مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان را سلامت جسم و روان دانست و گفت: تمام برنامه ها در راستای تفریحات سالم، ارتقای شادی زنان، ورزش های شاد و راه اندازی تورهای گردشگری قرار دارد.

مدیر امور بانوان و خانواده شهرداری كرمان با اشاره به اینكه متأسفانه بعضی از برنامه ها در بعضی از مكان ها، به صورت غیررسمی و با پرداخت هزینه، ارایه می شود، افزود: این مجموعه زیر نظر شهرداری و با رعایت عرف جامعه، برنامه های تفریحی خود را به بانوان ارایه می دهد.

وی با تأكید بر اینكه ورزش های مفید نیز به زنان معرفی می شود، گفت: در این مجموعه علاوه بر برنامه های مختص زنان، بخش دیگری نیز به صورت اختصاصی به مادر و كودك اختصاص خواهد داشت.

كارگر جهرمی از اختصاص برنامه هایی برای بانوان شاغل در ادارات به خصوص بانوان شاغل در شهرداری خبر داد.

خانه فرهنگ مشاركتی مهربانوی شهر و سرای سلامت بانوان شهرداری كرمان، در انتهای خیابان جهاد، جنب كوچه 91 قرار دارد.

برچسب ها
- شورای اسلامی شهر كرمان
-  سید مهران عالم زاده
- كرمان
- شهرداری كرمان
- زهرا لری
- شورای اسلامی شهر كرمان
- بانوان
- میلاد حضرت زهرا
- دهه فجر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۳ - ۱۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۳