دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

آماده سازی شغلی 3500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی
 
تهران- ایرنا- نخستین بار بیش از سه هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و خانواده آن ها ساكن در مناطق حاد، بحرانی و حاشیه ای كشور از آموزش های رایگان و مهارت های حرفه ای مبتنی بر بازار فروش در حوزه آماده سازی شغلی برخوردار شدند.
آماده سازی شغلی 3500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی تهران- ایرنا- نخستین بار بیش از سه هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و خانواده آن ها ساكن در مناطق حاد، بحرانی و حاشیه ای كشور از آموزش های رایگان و مهارت های حرفه ای مبتنی بر بازار فروش در حوزه آماده سازی شغلی برخوردار شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی كشور، این آموزش ها با همكاری سه جانبه بین سازمان بهزیستی كشور، سازمان برنامه و بودجه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارائه شده و سه هزار و 500 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، آماده ورود به بازار كار شدند.

براساس این گزارش، دفتر توانمند سازی خانواده و زنان بهزیستی در راستای اجرای طرح اشتغال و كسب و كارهای خرد برنامه تأمین مالی خرد با رویكرد بانكداری پیوندی، تفاهم نامه همكاری مشترك با دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی را براساس بند الف از تبصره 18 قانون سنواتی منعقد كرده است.

همچنین نخستین جلسه كمیته راهبردی برنامه تامین مالی خرد در خرداد ماه جاری در بهزیستی به منظور ارتقا و توسعه برنامه تامین مالی خرد و بررسی راهكارهای جرایی آن برگزار شده است و مواردی همچون «لزوم توجه ویژه به حضور زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان در برنامه، تاكید برسرعت بخشیدن به ایجاد كسب و كار زنان عضو گروه های خودیار و همچنین پیگیری ویژه پرداخت تسهیلات به زنان عضو گروه خودیار با توجه به تفاهم نامه منعقد شده فیمابین موسسه مجری و صندوق كارآفرینی» از اهم تصمیمات این جلسه بودند.

این گزارش می افزاید: در این راستا همكاری در دو شهرستان رودبار جنوب در استان كرمان و رشتخوار در استان خراسان رضوی به عنوان دو شهرستان اولیه برای آغاز این همكاری مورد توافق قرار گرفت. همچنین امكان دسترسی گروه های خودیار به عرضه و فروش اینترنتی محصولات تولیدی و رونق بازار فروش ایشان، در برنامه تامین مالی خرد با رویكرد بانكداری پیوندی فراهم شده است.
طبق این گزارش، راه اندازی درگاه های فروش مجازی و قانونی خدمات و محصولات تولید شده از سوی گروه های همیار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان در سطح كشور و رونق بازار فروش ایشان نیز از برنامه های این حوزه بوده است.

همچنین تدوین متدها و مدلهای نوین در حوزه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با بهره گیری از مدل های داخلی و تجارب سایر كشورها، و برگزاری جلسه مشترك با رییس و كارشناسان مركز تحقیقات استراتژیك ریاست جمهوری و معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، و همچنین همكاران حوزه توانمندسازی خانواده و زنان، در راستای تدوین مدل های نوین توانمندسازی نیز در دستور كار این دفتر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (18) قانون بودجه سال 1399 كل كشور را با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق كمكهای فنی و اعتباری به تصویب رساند.

براساس این آیین نامه، سازمان برنامه و بودجه كشور می تواند بخشی از اعتبارات این آیین نامه اجرایی را جهت اجرای برنامه های تحریك تقاضای داخلی برای كالاهای مصرفی بادوام، واسطه ای و سرمایه ای تولید داخل با اولویت تحریك تقاضا بر روی زنجیره ارزش تولید حسب پیشنهاد دستگاه اجرایی، براساس دستورالعمل مشتركی كه توسط سازمان، دستگاه های اجرایی و بانك مركزی تهیه می گردد، صرف كند.

برچسب ها
- هدایت شغلی
- سازمان بهزیستی كشور
- زن سرپرست خانواده
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۵۳ - ۱۹/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸