دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

اماكن برای ناشنوایان مناسب سازی شود
 
معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی استان زنجان گفت: برای برقراری ارتباط مناسب بین ناشنوایان و تكنولوژی می توان با ساخت و نصب اپلیكیشن های ویژه ناشنوایان را یاری كرد.
اماكن برای ناشنوایان مناسب سازی شود فرهاد میرزایی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با بحث مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت در استان زنجان، اظهار كرد: مناسب سازی و دسترسی آسان برای معلولان و كسانی كه كم توانی دارند، یعنی اینكه این افراد بدون مانع بتوانند از همه امكانات و مبلمان شهری، مراكز درمانی، ورزشی و ... استفاده كنند.

وی افزود: به بحث مناسب سازی در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نیز پرداخته شده است و در استان زنجان نیز به دنبال تحقق بحث مناسب سازی هستیم.

این مسئول با اشاره به مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت شنوایی و اشاره به خدمات اورژانس كه افراد ناشنوا می توانند با مراكز اورژانس و اورژانس اجتماعی تماس گرفته و پیام خود را در سامانه ثبت كنند، تصریح كرد: افرادی كه دارای معلولیت شنوایی هستند، در زندگی روزمره خود دچار مشكلات عدیده ای هستند كه بخشی از آن ها را با به كارگیری علائم مشترك مانند استفاده از علامت جهانی در ماشین های افراد ناشنوا كه افراد متوجه شوند، به جای استفاده از بوق ماشین باید برای علامت دهی از چراغ راهنما استفاده كنند یا استفاده از نرم افزارهایی در دستگاه هایی خدماتی مانند اورژانس و آتش نشانی كه در هنگام بروز حوادث این افراد نیز بتوانند پیام خود را منتقل كنند، می توانیم حل كنیم.

میرزایی با بیان اینكه با توجه به برقراری ارتباط مناسب بین ناشنوایان و تكنولوژی می توان با ساخت و نصب اپلیكیشن ویژه حوادث كه به صورت نوشتاری ارتباط برقرار می كند، ناشنوایان را یاری كرد، ادامه داد: با نصب نرم افزارهای مخصوص برای ناشنوایان در گوشی های اندروید می توانیم ارتباط گیری را برای ناشنوایان راحت تر كنیم. همچنین پخش فیلم های مخصوص ناشنوایان و وجود زیرنویس در پخش اخبار توسط صدا و سیما، كمك زیادی به افزایش آگاهی و دانسته های افراد ناشنوا می كند كه امیدواریم این اقدامات در تلویزیون های محلی نیز اجرا شود.

معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی استان زنجان با اشاره به بحث واكسیناسیون جامعه هدف بهزیستی نیز عنوان كرد: مراكز شبانه روزی بهزیستی جزو اولویت ها در دریافت واكسن كرونا بودند كه در استان، سالمندان و كادر حاضر در این مراكز هر دو مرحله واكسن را دریافت كرده اند. همچنین معلولان ذهنی و روانی حاضر در این مراكز به همراه پرسنل نیز مرحله اول واكسن را دریافت كرده و مرحله دوم را نیز به زودی دریافت خواهند كرد.

این مسئول با اشاره به اینكه بیماران MS كه تحت پوشش انجمن MS هستند نیز واكسن كرونا را دریافت كرده اند، افزود: به منزل سالمندان دارای معلولیت كه تحت پوشش بهزیستی بوده و بسترگرا نیز هستند، اگر اعلام كنند كه امكان حضور در مراكز واكسیناسیون را ندارند، اكیپ واكسیناسیون اعزام می شود.

وی خاطرنشان كرد: واكسیناسیون بر اساس جدول واكسیناسیون كشوری انجام می شود و تاكنون در بین جامعه هدف بهزیستی كه واكسن را دریافت كرده اند، عوارض بحرانی نداشته ایم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۳۰ - ۲۰/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۱