دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

هدف شورای روابط عمومی دانشگاه، " تقویت روابط عمومی مراكز درمانی تابعه دانشگاه " است
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

هدف شورای روابط عمومی دانشگاه، " تقویت روابط عمومی مراكز درمانی تابعه دانشگاه " است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در اولین نشست شورای روابط عمومی دانشگاه كه در محل كلینیك پزشكی - توانبخشی اسماء برگزار شد، هدف از تشكیل این شورا را تقویت روابط عمومی مراكز درمانی تابعه دانشگاه ذكر كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، انسیه عزیزیان در جمع مسئولان روابط عمومی مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه، افزود: با تقویت روابط عمومی مراكز، انتظار داریم تا فعالیت های مراكز بیش از پیش معرفی شده و اطلاع رسانی گسترده تر و با كیفیت تری از خدمات مراكز تابعه به جامعه هدف كه بیماران و توانخواهان هستند، انجام شود.

وی ابراز امیدواری كرد كه در شورای روابط عمومی دانشگاه، بتوانیم مشكلات و موانع در فعالیت روابط عمومی ها را شناسایی كرده و با همكاری یكدیگر نسبت به رفع آنها اقدام كنیم.

روح اله میرشفیعی مدیر كلینیك پزشكی - توانبخشی اسماء كه به عنوان میزبان در این نشست شركت كرده بود، طی سخنان كوتاهی، با اشاره به خدمات منحصربفرد این كلینیك، از فعالیت هایی كه تا كنون از طریق شهرداری و یا آموزش و پرورش منطقه برای معرفی خدمات این كلینیك انجام داده، گفت.

وی، افزود: با توجه به اینكه بعضی از خدمات كلینیك اسماء مانند توانبخشی دست و توانبخشی بیماران اتیسم در دیگر مراكز درمانی حتی در سطح شهر تهران ارائه نمی شود، لذا نیاز است تا بیماران و توانخواهان بیشتری از وجود این خدمات در كلینیك اسماء، با خبر شوند، كه امكانات محدود و برخی موانع كه مربوط به ساختمان قدیمی این كلینیك می شود، اطلاع رسانی را دچار مشكل كرده است.

وی، ضمن تشكر از تشكیل شورای روابط عمومی دانشگاه، حمایت و پیگیری اداره روابط عمومی دانشگاه از فعالیت های روابط عمومی ها در مراكز تابعه را راهگشا دانست.

تركاشوند مسئول روابط عمومی مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی ضمن خوشنودی از تشكیل شورای روابط عمومی، هدف اصلی روابط عمومی مركز رازی را معرفی خدمات، ظرفیت ها و چالش های این مركز روانپزشكی ذكر كرد، چرا كه برغم قدمت یك صدساله مركز، امكانات وسیع و نیروی انسانی متخصص و مجرب و وجود بیش از یك هزار بیمار مبتلا به اختلالات اعصاب و روان در این مركز درمانی، هنوز این مركز روانپزشكی با مركز درمانی پوست رازی اشتباه می شود.

وی بخشی از این وظیفه را جزو ماموریت های روابط عمومی مركز دانست و افزود: هرچند كه نیاز به چند قلم وسایل برای برقراری ارتباط و یا تكمیل فعالیت ها در روابط عمومی هستیم، ولی عمده برنامه ها برای تحقق هدف معرفی خدمات مركز رازی، از طریق روابط عمومی و با همكاری خیران امكانپذیر است.

فریبا شفیعی مسئول روابط عمومی بیمارستان توانبخشی رفیده، امكانات این بیمارستان را در كشور و میان كشورهای حوزه خلیج فارس منحصربفرد دانست و با توجه به تعداد فقط 80 تخت بستری در این مركز درمانی، ظرفیت آن را اشباع شده ذكر كرد.

وی، از فعالیت های خود طی سالهای گذشته در معرفی خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده گفت و چالش هایی كه در حین كار با آنها روبه رو می شود را نیز برشمرد.

شفیعی، با توجه به همجواری بیمارستان توانبخشی رفیده با آسایشگاه كودكان كم توان رفیده سازمان بهزیستی، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نام یكسان این دو مركز، هنوز ساكنان محل تفكیكی بین این دو مركز قائل نیستند و به همین دلیل، تصور درستی از خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده ندارند و هرچند كه با هماهنگی شهرداری منطقه، فعالیتی برای معرفی خدمات این بیمارستان در مراكز سالمندی منطقه و پارك قیطریه انجام شده است، اما هنوز ساكنان منطقه اطلاعی از خدمات گسترده این بیمارستان برای افراد سالمند و بیماران جراحی شده كه دوره حاد بیماری را پشت سر گذاشتند، ندارند و نمی دانند كه خدمات این بیمارستان می تواند افراد آسیب دیده را برای بازگشت به زندگی شخصی و اجتماعی آماده كند.

وی همچنین خواستار تقویت سرور دانشگاه و بیمارستان توانبخشی رفیده برای رفع برخی مشكلات فعلی در عملكرد وب سایت بیمارستان شد.

رضا پیرهادی كارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز طی سخنانی به نقش تبلیغات در پاسخگویی به نیاز جامعه اشاره كرد و فعالیت در این عرصه را بسیار حساس و هوشمندانه دانست.

وی بر آگاهی همكاران روابط عمومی در دانشگاه و مراكز درمانی تابعه نسبت به مباحث مربوط به تبلیغات، ارتباطات درون سازمانی و ارتباطات برون سازمانی تاكید كرد و افزود: مقرر شده تا با همكاری چند مشاور، سند تبلیغات دانشگاه را تهیه ، و برنامه هایی برای برگزاری دوره های آموزشی جهت كسب مهارت های ارتباطی برای همكاران روابط عمومی و سطوح مختلف اجرا كنیم.

در پایان این نشست، عزیزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده، بر حمایت و پشتیبانی اداره روابط عمومی دانشگاه از واحدهای روابط عمومی در مراكز تابعه تاكید كرد و برای تهیه و تامین برخی امكانات جهت فعالیت بهتر و با كیفیت تر روابط عمومی های بیمارستان ها و كلینیك های تحت پوشش دانشگاه، قول مساعد داد.

وی همچنین برای اجرای برخی از برنامه های كوتاه مدت كلینیك اسماء، هماهنگی های لازم را با مدیر این كلینیك انجام داد.

گفتنی است؛ مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اواخر اردیبهشت ماه گذشته و به مناسبت هفته روابط عمومی، نسبت به تشكیل شورای روابط عمومی دانشگاه اقدام كرد. ضمن آنكه در این هفته با برگزاری نشست مشترك با حضور همه كارشناسان و مسئولان روابط عمومی مراكز تابعه دانشگاه با دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه، از رهنمودها و اهداف ریاست دانشگاه برای ترسیم برنامه های روابط عمومی استفاده كرد.

عزیزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین در طول هفته روابط عمومی با همراهی كارشناسان این اداره، در مراكز درمانی تابعه دانشگاه حضور یافت و با مدیران مراكز تحت پوشش و مسئولان روابط عمومی آنها در مورد اهداف و برنامه های روابط عمومی ها به گفت وگو نشست.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و هشت مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت نیروی متخصص در رشته های سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، از طریق دو بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده و روانپزشكی رازی و دو كلینیك پزشكی - توانبخشی اسماء و نظام مافی و بكارگیری توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی كه از متخصصان بنام كشور می باشند، انواع خدمات حیطه فعالیت خود را به بیماران و توانخواهان جامعه ارائه می دهد.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۲:۲۴ - ۲۲/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۳