دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

نشست مجازی ویژه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مجازی ویژه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شد

نشست مجازی با عنوان « دختران هوشمند، مادران موفق »، با مشاركت دفتر امور بانوان دانشگاه و واحد خواهران دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، روز شنبه (22 خردادماه) همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مرضیه عزتی وظیفه خواه استاد دانش خانواده و جمعیت در این نشست به بررسی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) بعنوان یكی از الگوهای زنان و دختران و همچنین در روایتی از امام صادق (ع) و معصومین به جایگاه حضرت معصومه (س) و شهر مقدس قم پرداخت.

وی در ادامه، چهار صفت پاكی، دانایی، فراست و پایداری در عشق پاك را ویژگی دختران ایران باستان برشمرد .

عزتی افزود: جایگاه دختران در ایران باستان خوب نگاشته شده و با اسلام نیز این جایگاه ارتقای بیشتری پیدا كرد كه دختران و زنان جامعه نیز امروز در چهار جایگاه دختری، همسری، مادری و در عرصه اجتماعی، ایفای نقش می كنند و با تعادل در این نقش ها می توانند زمینه ساز رشد فردی و اجتماعی باشند.

وی در ادامه اظهار كرد: هوش كلامی، هوش معنوی و عاطفی سه مزیت و برتری است كه زنان نسبت به سایر موجودات عالم دارند و دختران و زنان جامعه با تعیین هدف های اصلی و ماندگار با تفكر، تلاش و توكل می توانند به شناخت هویت و جایگاه حقیقی در عالم دست پیدا كنند كه در این راستا، بانوان جامعه باید درصدد ارتقای سلامت جسمی، روحی و روانی خود باشند.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۱۱:۰۲ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۷