دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند همت همگانی است
 
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور : كنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند همت همگانی است و یك دستگاه نمی تواند به تنهایی مشكلات مربوط به این حوزه را كاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز قزوین، محسن روشن پژوه، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور در كنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند همت همگانی استكمیته نظارت و هماهنگی بر مراكز ترك اعتیاد استان قزوین اظهار داشت: موضوع آسیب های اجتماعی به اندازه ای مهم است كه جزو اولویت های سطوح مختلف اجرایی كشور و یكی از دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: اعضای این كمیته در جایگاه مهم و اساسی قرار دارند و باید از طرفی جوابگوی مطالبات مردمی و از طرفی هم پاسخگوی دستورالعمل های سطوح اجرایی باشند و اقدامات این كمیته در دنیا و آخرت آن ها تاثیرگذار است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور گفت: آسیب های اجتماعی و مسائل اجتماعی بسیار پیچیده است و عواملی مختلف دست به دست هم می دهد تا آسیب اجتماعی به وجود بیاید و كنترل آن هم نیازمند اجرای اقدامات مختلفی است.

روشن پژوه اضافه كرد: بهبود وضعیت اجتماعی كشور بدون توجه به اصلاح عرصه های كاركردی جامعه، حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و عملكرد نهاد های مرتبط انتظار دست نیافتنی است و كنترل آسیب های اجتماعی نیازمند همت همگانی است.

وی اظهار داشت: وقتی كه دستگاهی اسم اعتیاد را بر روی خود گذاشت به معنای این نیست كه كنترل آن تنها وظیفه آن سازمان است و در درمان و كنترل آسیب های مربوط به اعتیاد یك دستگاه نمی تواند به تنهایی تاثیرگذار باشد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور گفت: وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی وظیفه هدایت این مسیر را دارند، ولی تمامی دستگاه های مختلف تاثیرگذار هستند و باید در این زمینه نقش آفرینی كنند.

وی با اشاره به اینكه در كنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید چند اصل را رعایت كنیم، افزود: توجه به كرامت و جایگاه انسانی افراد مهم ترین اصل در زمینه كنترل آسیب های اجتماعی است كه باید به بهترین شكل ممكن مورد توجه قرار بگیرد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور اضافه كرد: استقرار نظام سطح بندی شده و جامع مداخلات كنترل و كاهش آسیب اجتماعی كه مداخلات هر فرد رصد شود یكی از مهم ترین اموراتی است كه باید در سطح كشور و استان برای رسیدن به نتایج مطلوب در زمینه كنترل و درمان اعتیاد در دستور كار قرار گیرد.
   تاریخ: ۱۲:۳۹ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷