دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

سمن ها مطالبه گری اجتماعی برای نشاط جامعه و كاهش آسیب ها داشته باشند
 
مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سمن ها مطالبه گری احتماعی برای نشاط جامعه و كاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز قزوین، مریم بیدخام، مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم سمن ها مطالبه گری اجتماعی برای نشاط جامعه و كاهش آسیب ها داشته باشندافتتاح مركز اشتغالزایی و نمایشگاه صنایع دستی آوج كه در كاروانسرای شاه عباسی برگزار شد، با بیان اینكه آوج شهرستانی با ظرفیت هایی بسیار مناسب در حوزه گردشگری و صنایع دستی است، افزود: آوج با پیشینه ی غنی تاریخی و فرهنگی یكی از مناطق بسیار مهم تاریخی، فرهنگی و گردشگری به شمار می آید.

وی اظهار داشت: این شهرستان برای دستیابی به توسعه ی پایدار گردشگری، نیاز به آموزش منابع انسانی شاغل در این حوزه دارد كه این مهم با مشاركت بخش خصوصی و تشكل های مردم نهاد محقق خواهد شد.

بیدخام با اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری این شهرستان از جمله كاروانسرای شاه عباسی، پل معلق، برج خرقان، چشمه منصور و چشم انداز های بكر و طبیعی، صنایع دستی و آداب و رسوم محلی این منطقه تصریح كرد: این شهرستان با توجه به این ظرفیت های كم نظیر قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری و كانون توجه گردشگران را دارد.

وی كاروانسرای شاه عباسی آوج را دارای ظرفیت های. متعددی دانست و افزود: قابلیت تبدیل شدن به بازارچه و نمایشگاه دایمی صنایع دستی، مشاغل خانگی، محصولات كشاورزی، غذا های بومی و برنامه های فرهنگی و اجتماعی سنتی را دارد.

این مسوول با اشاره به مطالبه گری اجتماعی تشكل های مردم نهاد افزود: ضروری است از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای نشاط اجتماعی و كاهش آسیب های اجتماعی استفاده بهینه شود.

وی به رشد 100 درصدی تشكل ها هم از نظر كمی و هم كیفیت و تخصصی شدن سمن ها تاكید كرد و افزود: سازمان های مردم نهاد مجموعه ها و گروه هایی متشكل از افراد علاقمند و دارای احساس مسئولیت هستند كه برای رسیدن به یك هدف مشخص به صورت داوطلبانه در گروه های مختلف در یك ساختار مشخص، قانونی و منسجم و فارغ از سیستم دولتی به فعالیت می پردازند.

مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینكه كشور های توسعه یافته در سال های اخیر تلاش كرده اند بخش های اجتماعی و فرهنگی جامعه را از حالت دولتی بودن خارج و به سازمان های مردم نهاد واگذار كنند، افزود: امروز باید بستری را فراهم كنیم تا زمینه مشاركت اجتماعی مردم و تشكل ها فراهم شود تا به این واسطه گامی در جهت افزایش سرمایه های اجتماعی برداریم.

وی از تشكل های مردم نهاد استان دعوت كرد با ارائه طرح جامع به رونق منطقه و استان همت كنند و دفتر اجتماعی نیز از این تشكل ها حمایت های لازم را خواهد داشت.
   تاریخ: ۱۲:۳۹ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۲