دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

خدمت رسانی به بیش از 397 هزار نفر برای پیشگیری از اعتیاد
 
مدیر كل بهزیستی استان قزوین گفت: 397 هزار و 586 نفر در حوزه پیشگیری از اعتیاد به صورت اجتماع محور توسط 54 تیم خدمات خود را در سطح استان دریافت كرده اند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز قزوین، علیرضا وارثی، مدیركل بهزیستی استان قزوین در كمیته نظارت و هماهنگی بر خدمت رسانی به بیش از 397 هزار نفر برای پیشگیری از اعتیادمراكز ترك اعتیاد استان اظهار داشت: 27 مركز در زمینه اعتیاد زیرنظر اداره كل بهزیستی قزوین فعالیت می كنند كه شامل مراكز و مجموعه های اقامتی، توانمندسازی، موبایل ون، باشگاه مثبت و توانمندسازی می شود.

وی افزود: بیماران پذیرش شده در مراكز اقامتی متجاهر و تمایلی 2 هزار 497 نفر هستند كه این افراد در دوران مشخص شده خدمات لازم خود را دریافت می كنند.

مدیركل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان كرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد، براساس دستورالعمل سازمان بهزیستی مركز جامع اعتیاد راه اندازی شده و در حد توان خدمات لازم در این زمینه را ارایه می كند كه البته در این مراكز مشكلات و چالش هایی وجود دارد كه باید هر چه سریع تر برطرف شود.

به گفته وارثی، كمپ های ترك اعتیاد در استان قزوین جزو بهترین مراكز ترك اعتیاد سطح كشور محسوب می شود كه اقدامات مختلف و متنوعی در آن انجام می شود.

مدیركل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینكه در حوزه اعتیاد وظیفه اصلی بهزیستی، درمان است، تأكید كرد: كار اجتماعی رویكردی زمان بر بوده و نباید در این زمینه به هیچ وجه آمارمحور عمل كنیم تا با این وسیله بتوانیم یك كار عمقی و اساسی را به انجام برسانیم.

وارثی یادآور شد: تمامی برنامه های اداره بهزیستی استان به نوعی با موضوع اعتیاد گره خورده و به همین لحاظ سعی داریم اقدامات خود را به گونه ای انجام دهیم كه میانگین استانی را در این زمینه روز به روز كاهش دهیم.
   تاریخ: ۱۲:۳۹ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۸