دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كمبود تخت بیماران اعصاب و روان در استان مركزی
 
اراك- رئیس دانشگاه علوم پزشكی اراك با اشاره به كمبود تخت های بیماران اعصاب و روان گفت: در استان مركزی فقط 55 تخت برای این بیماران وجود دارد.
كمبود تخت بیماران اعصاب و روان در استان مركزی اراك- رئیس دانشگاه علوم پزشكی اراك با اشاره به كمبود تخت های بیماران اعصاب و روان گفت: در استان مركزی فقط 55 تخت برای این بیماران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان ظهر دوشنبه در بیست و نهمین آئین پویش راه سلامت كه با حضور وزیر بهداشت در اراك برگزار شد، افزود: استان مركزی از كمبودهای زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان رنج می برد، اما در طول یك سال اخیر نگاه ویژه ای به استان صورت گرفته است.

وی ضریب پرستار به تخت در استان مركزی را 0.8 دانست و گفت: در بهمن ماه سال گذشته، 1250 مجوز استخدام نیرو صادر شد كه این امر روح تازه ای به كادر خسته درمان در استان می دمد.

جمالیان یكی دیگر از كمبودهای استان مركزی را كمبود تخت های بیمارستانی عنوان كرد و گفت: در استان فقط 55 تخت برای بیماران اعصاب و روان وجود دارد، البته با بازسازی دانشكده روانپزشكی قدیم، 75 تخت اضافه و تا آخر ماه تكمیل می شود، اما برای تجهیز نیازمند حمایت هستیم.

وی با بیان اینكه بیمارستان پرتوی و سوختگی احداث شده و با كمك وزارت بهداشت تجهیز شده و فقط تجهیزات تخصصی آن باقی مانده است، افزود: دانشگاه با كمبود فضای آموزشی روبرو بود كه با اخذ وام، این فضا افزایش یافته است، اما برای تجهیز آن نیازمند حمایت هستیم تا در مهرماه به بهره برداری كامل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی اراك افزود: میزان تخت های ویژه در استان 100 درصد افزایش یافته و از 65 تخت به 125 تخت رسیده است، همچنین در بحث بیماری های صعب العلاج دستگاه شتابدهنده الكسون فراهم شده كه آخر هفته به بهره برداری می رسد. البته برای خرید برخی تجهیزات آن اعتباراتی نیاز است.

وی با اشاره به اینكه تا قبل از كرونا، هیچكدام از بیمارستان های استان دارای دستگاه اكسیژن ساز نبودند، گفت: اما به كمك وزارت بهداشت در حال حاضر به غیر تفرش، فراهان و كمیجان تمام بیمارستان ها دارای دستگاه اكسیژن ساز هستند.

جمالیان گفت: دانشكده دندانپزشكی با 109 یونیت راه اندازی شده است و با تعرفه دولتی به مردم خدمات رسانی دارد، همچنین دانشكده توانبخشی نیز دارای بخش فیزیوتراپی، آب درمانی و … شد كه امروز به بهره برداری می رسد. خوابگاه ها از نظر استاندارد به روز شده اند ولی برای تكمیل كار نیازمند اعتبار هستیم تا بتوانیم تا پایان مردادماه آنها را به استاندارد كامل برسانیم.

وی بیان كرد: در سال گذشته در حوزه پژوهش، دانشگاه سه مرتبه ارتقا یافته و در بحث علم سنجی جایگاه 15 را به خود اختصاص داده است. این نشان دهنده آن است كه در كنار مدیریت كرونا به مباحث پژوهشی نیز توجه ویژه ای شده است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۳:۱۸ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۱