دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

بیمه سلامت سالانه یك هزار و 300 میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می كند
 
بیمه سلامت سالانه یك هزار و 300 میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می كند
مدیر كل بیمه سلامت ایلام گفت: هم اكنون با الكترونیكی شدن خدمات افراد می توانند بدون دفترچه تنها با ارائه كد ملی از مزایای بیمه ای در مراكز درمانی تحت قرارداد بهره ببرند.
به گزارش تابناك ایلام ؛ نورالدین رحیمی در نشست هم اندیشی بیمه سلامت با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: 348 هزار بیمه شده در ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند كه روستاییان و عشایر با 225 هزار نفر بیشترین جمعیت تحت پوشش را در استان دارا هستند.

وی افزود: 294 مركز و موسسه طرف قرارداد و 42 دفتر پیشخوان تحت پوشش بیمه سلامت در استان 580 هزار نفری در استان ایلام هستند.

رحیمی یادآور شد: بیمه سلامت سالانه یك هزار و 300 میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می كند و هم اكنون با الكترونیكی شدن خدمات افراد می توانند بدون دفترچه تنها با ارائه كد ملی از مزایای بیمه ای در مراكز درمانی تحت قرارداد بهره ببرند.

وی با بیان اینكه 90 درصد هزینه افراد تحت پوشش توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، افزود: 112 مطب طرف قرارداد در استان وجود دارد كه از این تعداد معادل 100 درصد در طرح نسخه نویسی الكترونیك و استحقاق سنجی مشاركت دارند.

مدیر كل بیمه سلامت ایلام گفت: نسخه نویسی الكترونیك در 60 داروخانه، 19 آزمایشگاه ، 9 مركز تصویربرداری و 23 مركز فیزیوتراپی استان انجام می شود.

به گفته رحیمی 100 درصد از مجموع پزشكان و موسسه های بهداشتی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان نیز در این طرح حضور دارند.

وی اضافه كرد: 60 داروخانه موجود استان در طرح نسخه نویسی الكترونیك فعالیت دارند و سال گذشته 397 هزار و 139 نسخه الكترونیك و نیمه الكترونیك در این داروخانه ها پیچیده شده است.

مدیركل بیمه سلامت ایلام تاكید كرد: 12 مركز دولتی و 250 مركز غیردولتی طرف قرارداد این سازمان در طرح نسخه نویسی الكترونیك فعال هستند.

رحیمی ادامه داد: بیماران در این طرح تنها با ارائه كد ملی می توانند از خدمات درگاه بهره مند و نیازی به ارائه دفترچه كاغذی درمان نیست.

وی استقبال پزشكان را از این طرح و همكاری خوب سازمان نظام پزشكی استان و دانشگاه علوم پزشكی را قابل تقدیر دانست.

مدیركل بیمه سلامت ایلام گفت: سرعت، سهولت، دسترسی آسان، افزایش دقت و صحت در نسخه نویسی، كاهش خطاهای پزشكی، جلوگیری از مصرف كاغذ و جلوگیری از قاچاق دارو از مهمترین مزایای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الكترونیكی است.

رحیمی یادآور شد: كلیه بیمه شدكان تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت می توانند با درج كدملی خود مدت اعتبار بیمه های سلامت خود را از #1666 استعلام كنند، این سامانه در پاسخ سامانه نوع صندوق و تاریخ شروع و پایان مدت اعتبار بیمه آنان را اعلام خواهد كرد./م

بیشتر بخوانید:

- 69درصد مردم ایوان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
- استان ایلام رتبه اول كشور در الكترونیكی شدن نسخه شد
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۰۹:۵۷ - ۲۵/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰