دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

استمرار خدمات مراكز روزانه توانبخشی در دوران پاندمی بیماری كووید 19
 
تهران _ایرنا_ معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور از استمرار خدمات مراكز روزانه آموزشی توانبخشی بهزیستی با استفاده از بسته آموزش و توانبخشی از راه دور در كنار خدمات حضوری خبر داد.
استمرار خدمات مراكز روزانه توانبخشی در دوران پاندمی بیماری كووید 19 تهران _ایرنا_ معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور از استمرار خدمات مراكز روزانه آموزشی توانبخشی بهزیستی با استفاده از بسته آموزش و توانبخشی از راه دور در كنار خدمات حضوری خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ازسازمان بهزیستی كشور، محمد نفریه با اشاره به شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری كووید 19 گفت: به منظور پیشگیری از سرایت بخشی بیماری و به تبعیت از مدارس آموزش و پرورش و با توجه به محدود شدن خدمات حضوری مراكز روزانه آموزشی « بسته آموزش و توانبخشی از راه دور مراكز روزانه آموزشی توانبخشی» با همكاری كارشناسان ستادی، استانی و كمیته های علمی مراكز روزانه، تدوین شده است و از فروردین ماه سال 1399 در دسترس مراكز فوق قرار گرفته است.

وی افزود: بسته خدماتی توانبخشی از راه دور، در راستای برآورد نیاز توانخواهان خدمت گیرنده از مراكز فوق و استمرار ارائه خدمات و جلوگیری از افت عملكرد ناشی از انقطاع خدمات طراحی شده و شامل خدمات ارزیابی، پایش، پیشگیری، مداخله، نظارت و ارائه آموزش و مشاوره توانبخشی به توانخواهان و خانواده های ایشان از طریق برقراری ارتباط دوسویه با كاركنان تخصصی مراكز یادشده شامل مسئول فنی، كارشناسان توانبخشی، آموزشی، هنری، ورزشی و مربیان و با بهره گیری از بستر اینترنت و مخابرات است.

نفریه گفت: این بسته در بستری از همكاری های منسجم تیم های كارشناسی در تمام سطوح مراكز شامل كمیته های علمی، اتاق های فكر، كلاس های مجازی و گروه های كارشناسی ستاد، استان و شهرستان و نیز خانواده ها، اجرایی می شود و نتایج عملكردی آن در قالب برنامه های پایش هفتگی و ماهیانه به سطوح كارشناسی مذكور ارائه می شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین به استمرار خدمات حضوری این مراكز اشاره كرد و افزود: به منظور پیشگیری از پسرفت خدمت گیرندگان مراكز یادشده، علاوه بر این بسته، خدمات حضوری با رعایت پروتكل های بهداشتی متناسب با شرایط مناطق رنگی دركشور بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی كمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان؛ ارائه می شود.

وی افزود: بر همین اساس در شرایط آبی و سفید 90 درصد خدمت گیرندگان و كلیه پرسنل مراكز، در شرایط زرد 75 درصد خدمت گیرندگان و دوسوم پرسنل و در شرایط نارنجی 50 درصد خدمت گیرندگان و 50 درصد پرسنل در مركز حاضر شده و خدمات تخصصی به صورت حضوری به خدمت گیرندگان ارائه می شود. همچنین در شرایط قرمز نیز به رغم عدم حضور خدمت گیرندگان، 30 درصد پرسنل برای پایش و برنامه ریزی خدمات و همچنین پاسخگویی به خانواده ها، در مركز حاضر هستند.

نفریه گفت: در شرایط كنونی 1400 مركز با كاربری های روزانه آموزشی توانبخشی معلولان ذهنی، معلولان جسمی حركتی، معلولان ضایعه نخاعی، خانواده و كودك مبتلا به اختلالات شنوایی، خانواده و توانخواه كم بینا و نابینا، اختلال طیف اوتیسم، بیماران روانی مزمن، سالمندان، چندمعلولیتی، حرفه آموزی و كارگاه های تولیدی حمایتی با همكاری 15 هزار نفر پرسنل، به 55 هزار مددجو خدمات ارائه می كنند.

وی اظهار امیدواری كرد كه با گسترش دامنه واكسیناسیون در كشور، در آینده نزدیك شاهد بازگشت شرایط عادی به مراكز مذكور و افزایش دامنه اثربخشی خدمات تخصصی موضوع باشیم.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- سازمان بهزیستی كشور
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۵۱ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۳