دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كاهش خطاهای پزشكی با توانمندسازی پزشكان از اولویت هاست
 
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشكی قانونی گفت: در حوزه آموزش رسالت بزرگی را برای پیشگیری از جرم در برنامه ها داریم و باید جامعه پزشكی در كشور به آن درجه از موازین حقوقی برسد كه مسائلی مانند خطاهای پزشكی كمترین میزان را داشته باشد.
كاهش خطاهای پزشكی با توانمندسازی پزشكان از اولویت هاست سید امیرحسین مهدوی، امروز دوشنبه 24 خرداد در آیین تكریم و معارفه مدیران كل پیشین و جدید پزشكی قانونی خراسان جنوبی افزود: ذیل برنامه تحولی قوه قضاییه پژوهش هایی در حوزه پزشكی قانونی انجام می شود و غالبا باید كاربردی باشد كه نتیجه گیری های آن برای پیشبرد اهداف سازمان و ارتقای كیفی فعالیت های خدمات كارشناسی پزشكی قانونی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باید پزشكانی كه در بخش درمان، خدمات ارائه می دهند با آگاه بودن نسبت به مسایل قانونی و حقوقی كمترین خطا را داشته باشند چون حجم زیادی از خدمات در فیلد بهداشت و درمان انجام می شود كه درصد كمی ممكن است با خطا مواجه شود و همین میزان كم هم باید به صفر برسد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشكی قانونی كشور بیان كرد: در برنامه های آموزشی این سازمان در واقع برنامه هایی گنجانده شده كه پزشكان بخش درمان نسبت به این موضوع باید آگاهی پیدا كرده و به خطاهای پزشكی اشراف داشته باشند و بدانند تبعات خطاهای پزشكی چه عواقب و مسئولیت ها در پی خواهد داشت.

وی تصریح كرد: این مهم یكی از اهداف تحولی آموزش برای پزشكان بخش درمان است كه سازمان پزشكی قانونی با همكاری دانشگاه های علوم پزشكی و سازمان نظام پزشكی انجام می دهد و همین برنامه ها برای استان خراسان جنوبی نیز حاكم است.

مهدوی با بیان اینكه برنامه های پژوهشی بسیار متنوع است ادامه داد: درخصوص پیشگیری از مسمومیت ها، آسیب های اجتماعی از قبیل خودكشی، حوادث ترافیكی و رانندگی و تمامی مرگ های غیرطبیعی كه حوزه خدمات پزشكی قانونی در مرگ های غیرطبیعی است، پژوهش های موثر و اثربخشی انجام شده است.

وی گفت: در ارتباط با صدمات و عوارض معلولیت های متعاقب حوادث ترافیكی كه غالبا جوانان را دچار ضرر و زیان های هنگفتی می كند، پژوهش های كاربردی در حال انجام است چراكه صدمات اقتصادی زیادی به بدنه جامعه می زند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشكی قانونی اظهار كرد: به بركت نظام جمهوری اسلامی، دسترسی به خدمات پزشكی قانونی برای همه مردم كشور یكسان است و به همان كیفیت كه در تهران است در سایر نقاط كشور از جمله خراسان جنوبی نیز ارائه می شود.

وی ادامه داد: آنچه بسیار مهم بوده در این برنامه معرفی تجهیزات، نیروی انسانی و امكانات اداره كل پزشكی قانونی خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند است.

مهدوی گفت: خوشحالیم از اینكه تجهیزاتی كه در اداره كل استان مستقر است هیچ تفاوتی به لحاظ كیفی، اهمیت و ارزش با مراكز پیشرفته ای مانند آزمایشگاه تهران ندارد.

وی بیان كرد: پزشكان متخصص و كارشناسان در اداره كل پزشكی قانونی خراسان جنوبی مستقر هستند، اما باید نیروی انسانی تقویت شود؛ همچنین باید در شهرستان های دوردست استان كه فاقد پزشكی قانونی هستند، پزشك مستقر كنیم تا دسترسی مردم این استان پهناور به خدمات آسان تر شود.

در این آیین از خدمات چهار ساله "مصطفی جعفرزاده" مدیركل پیشین پزشكی قانونی خراسان جنوبی قدردانی و "محمدعلی توكلی" به عنوان مدیركل جدید معرفی شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۶:۵۶ - ۲۴/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵