دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

نشست مجازی " مشاركت، انتخابات و آینده سیاسی ایران " برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مجازی " مشاركت، انتخابات و آینده سیاسی ایران " برگزار شد

نشست مجازی " مشاركت، انتخابات و آینده سیاسی ایران " روز چهارشنبه 26 خردادماه با ارائه ابراهیم متقی عضو هیات علمی دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در فضای اسكای روم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، متقی در این نشست كه با شركت 90 تن از كاركنان دانشگاه برگزار شد، گفت: در كشور ما فضای رقابتی انتخابات با مشروعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی در ارتباط است، اما در كشورهای غربی محور اصلی مشاركت، امنیت و رفاه است و برحسب امنیت و رفاه، میزان اثرگذاری و فضای كنش ارتباطی در انتخابات شكل می گیرد.

وی افزود: بر اساس مدل مشاركت مردمی و مشروعیت كاركرد دولت ها، طی دو ماه گذشته شاهد پدیده جدید كنش انفعالی بودیم كه در دوره های قبل شاهد كنش انتخاباتی بودیم و باید ملاحظات لازم با تصحیح موارد برای مشاركت حداكثری لحاظ شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان كرد: گفتمان، تولید هویت می كند، كلماتی كه توسط كاندیدای انتخاباتی مطرح می شود دارای یك نوع ریشه اجتماعی است و الگوی نگرشی فضای رقابتی را به ما نشان می دهد .

گفتنی است، بررسی نحوه انتخابات در ایران و اروپا، مفهوم قطبیت در جامعه، انتخابات، مشاركت و آینده سیاسی ایران از مواردی است كه در این نشست به آن اشاره شد.

در پایان این نشست، به سئوال های كاركنان در عرصه انتخاباتی پاسخ داده شد، ضمن آنكه به شركت كنندگان در نشست گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۰۹:۵۸ - ۲۸/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶