دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز چهارشنبه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان فرهنگی و آموزشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیر امور فرهنگی، مسئول بسیج جامعه پزشكی دانشگاه، كارشناس مسئول فرهنگی، مسئول امور بانوان و نمایندگان تشكل های دانشجویی در سالن حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از مفدا؛ دكتر "حسن شاكری" معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه در ابتدا ضمن ارائه گزارش عملكرد سال گذشته حوزه فرهنگی دانشگاه گفت : با توجه به شرایط ویژه كرونایی و فضایی كه در سطح دانشگاه به وجود آمده كلیه فعالیت های فرهنگی دانشگاه در بستر فضای مجازی برگزار شد، چرا كه كار فرهنگی تعطیل شدنی نیست.

وی افزود: فعالیت های فرهنگی بین بخشی خوبی در این مدت انجام شد و حضور حداكثری افراد در برنامه ها وجود داشت و دستاوردهای خوبی از طرف كانون ها، تشكل ها و انجمن های علمی در سطح دانشگاه های كشور داشتیم.

در ادامه " یوسف رضایی" مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه طی سخنانی گفت: قدم های موثری در راستای هدفمند كردن فعالیت های فرهنگی دانشگاه و تبلیغات مؤثر در فضای مجازی كه در حال حاضر با توجه به شرایط كرونایی تنها راه ارتباطی با دانشجویان می باشد، انجام شد.

وی ضمن ارائه مواردی كه توسط كارگروه تخصصی فرهنگی دانشگاه بررسی شده است، افزود: مباحث تربیتی در حوزه فرهنگی بسیار حائز اهمیت می باشد و سعی كنیم كار تیمی و جمعی را در فعالیت های فرهنگی گسترش دهیم، تقویت دانش در حوزه های فردی و اجتماعی، نقش گروههای آموزشی و اساتید كه سعی می كنند شركت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی را به صورت ارزش در بیاورند، بسیار حائز اهمیت است.

بگفته وی، اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه زیر ساخت های لازم را جهت برگزاری برنامه ها فراهم می آورد، كه " برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی، تأسیس كانون های فرهنگی و انجمن های علمی جدید و تربیت فعالان فرهنگی " از اهم برنامه های فرهنگی است.

در ادامه، دكتر "سیامك طهماسبی" مسئول بسیج جامعه پزشكی دانشگاه گفت : آسیب شناسی از وضع موجود فرهنگی و بررسی نقاط قوت و ضعف را در دستور كار شورای فرهنگی دانشگاه قرار دهیم و با توجه به افزایش اختلالات روحی و روانی به خاطر شرایط موجود جامعه، برنامه ریزی های لازم جهت ایجاد نشاط در بین دانشجویان و مبحث كار و تلاش و جهاد در دانشگاه بررسی شود.

وی همچنین خواست تا انتخاب كارمند نمونه براساس شاخص هایی كه تدوین می شود، احیاء كمیته های عفاف و حجاب، ساماندهی فضای مجازی و تولید محتوا متناسب با نیازهای موجود جامعه هدف، برنامه ریزی شود.

" فرشته مخبر دزفولی" مسئول امور بانوان دانشگاه نیز در سخنانی، گزارشی از برنامه های اجرا شده به مناسبت روز دختر، آموزش در راستای تحكیم خانواده، ازدواج آسان جوانان، ترویج سبك زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از زنان سرپرست خانوار، تأمین جهیزیه برای خانواده های نیازمند دانشگاه را ارائه داد.

در ادامه "مهدی محمدپناه" كارشناس مسئول فرهنگی دانشگاه گفت: تمام مناسبت های ملی مذهبی دانشگاه به صورت ستادی در دستور كار قرار گیرد، همایش مجازی با موضوع ازدواج و خانواده به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، راه اندازی پویشی دانشجویی به مناسبت مبارزه با مواد مخدر با مشاركت كانون ها و تشكل ها و انجمن های علمی دانشجویی، راه اندازی كانون شعر وادب، كانون هلال احمر و تاسیس انجمن علمی دانشجویی استعدادهای درخشان دانشگاه، برگزاری همایش كووید 19 بسیج جامعه پزشكی دانشگاه، اجرای برنامه های مختلف از طرف تشكل های دانشجویی دانشگاه از مهم ترین برنامه های پیش رو اداره فرهنگی دانشگاه می باشد.

"دكتر محمد رضا خدایی اردكانی" معاون آموزشی دانشگاه نیز طی سخنانی گفت : سعی كنیم با دانشجویان همراه تر باشیم و پاسخ های دانشجویان را بانگاه قدیمی جواب ندهیم و عوامل مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد مقوله های فرهنگی فعالیت ها را عینی تر و ملموس كنیم، مثل فعالیت های جهادی كه محوریت برنامه ها بر عهده خود دانشجویان باشد و با این رویكرد موفق تر می توانیم عمل كنیم و تعامل دو طرفه بیشتری ایجاد می شود.

در ادامه "محمد نجف پور" مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گفت : توجه به منویات مقام معظم رهبری جهت پیشبرد اهداف فرهنگی دانشگاه مد نظر قرار گیرد، نداشتن راهبرد مشخص براساس پروژه اسلامی شدن دانشگاه ها و در نتیجه ابزارهای خوبی جهت برگزاری فعالیت ها و رسیدن به نتیجه مطلوب، عدم ثبت بازآفرینی تجربه های موفق افراد در سطح دانشگاه، عدم درك صحیح مسئولان فرهنگی دانشگاه از تحولات محیط فرهنگی دانشگاه، و پیشنهاد اینكه فعالیت ها به صورت ستادی و همگرا تر برگزار شود و آئین نامه یكسان جهت فعالیت در فضای مجازی به صورت هدفمند تر بررسی شود.

"میرزایی" نماینده شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نیز اظهار داشت: در فعالیت های فرهنگی علاوه بر تولید محتوا، ارتباط گرفتن مستقیم و تعامل با دانشجویان مد نظر قرار گرفته شود.

" حجت الاسلام والمسلمین دكتر محمد افشاری " مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت؛ فعالیت های شورای فرهنگی دانشگاه با توجه به سند اسلامی شدن دانشگاه ها ترسیم و برنامه ریزی شود، قالب كاری و نحوه ی اجرا در كمیته ها مطرح می شود و موارد سیاستگذاری ها در مورد نحوه ی اجرا در همین سند ارائه شده است كه از بین راهبردهای لازم در طول سال كمیته های تخصصی راه اندازی نماییم و فعالیت های مورد نظر را عملیاتی كنیم.

در ادامه؛ دكتر "حمید رضا خانكه" رئیس دانشگاه در جمع بندی مطالب ارائه شده، گفت؛ با توجه به شرایط حساس كشور در این برهه زمانی، باید بحث مردم سالاری دینی در انتخابات را به دنیا نشان دهیم كه جمهوریت در باورهای دینی و مذهبی امكان پذیر است و مردم را به مشاركت حداكثری در انتخابات ترغیب كنیم و حماسه دیگری را داشته باشیم.

وی افزود؛ با توجه به اینكه این شورا مباحث كلان و سیاستگذاری فرهنگی در دانشگاه را مدنظر قرار می دهد و در حال حاضر با توجه به شرایط كرونایی دانشجویان را به صورت حضوری نداریم، می توانیم برنامه ریزی های خوبی داشته باشیم و از بستر فضای مجازی بهترین استفاده ها را ببریم گروه های آموزشی مؤظف هستند دانشجویان را درگیر فعالیت كنند، انجمن های علمی دانشجویی ادغام شوند و ماموریت مشترك علمی به آن ها بدهیم و به صورت تیمی كار كنند.

دكتر خانكه همچنین اظهار داشت: در حال حاضر رصد خانه اجتماعی كووید 19 در دانشگاه فعال می باشد و به دانشجویان وظیفه مشترك بدهیم تا ماموریت گرا شوند و در فعالیت های علمی مشاركت حداكثری داشته باشند. برنامه های فرهنگی بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه ها احصاء شود و یك نقشه راه فرهنگی برای دانشگاه ترسیم كنیم و براساس این نقشه راه فرهنگی فعالیت ها را عملیاتی كنیم.

وی افزود؛ اولویت برنامه ریزی را گروه های آسیب پذیر قرار دهید و وظیفه محوری را در دستور كار قرار دهید و تشكر ویژه از تمامی فعالیت های فرهنگی در سطح دانشگاه دارم، ان شاالله در قالب همان سند اسلامی شدن دانشگاه ها برنامه ریزی نمائیم و تمامی برنامه ها با محوریت ستادی انجام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد تا در جلسه آینده شورای فرهنگی، سند دانشگاه اسلامی ارائه شود ، ضمن آنكه تبیین راهبردهای سند توسط هر واحد و ارائه برنامه اجرایی متناسب با آن راهبرد، تشكیل ستادهای مناسبتی جهت برنامه ریزی و اجرای برنامه های ملی و مذهبی با محوریت نهاد رهبری، بررسی برنامه ها در جلسات تخصصی كمیته ها و ستادها و ارائه نتایج آنها در جلسات شورای فرهنگی، برگزاری جلسات شورای فرهنگی به صورت ماهانه و با رویكرد سیاستگذاری فرهنگی، و تأسیس كانون های فرهنگی شعر و ادب، از جمله موارد مورد تبادل نظر بود.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: طیبی
   تاریخ: ۰۹:۵۸ - ۲۸/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۳