دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

هشدار نسبت به افزایش مشكلات اسكلتی- عضلانی در پاندمی كرونا
 
تهران - ایرنا- رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به افزایش مشكلات اسكلتی - عضلانی و حركتی در دوران پاندمی كرونا هشدار داد.
هشدار نسبت به افزایش مشكلات اسكلتی- عضلانی در پاندمی كرونا تهران - ایرنا- رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به افزایش مشكلات اسكلتی - عضلانی و حركتی در دوران پاندمی كرونا هشدار داد.  

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد موذن زاده افزود: زندگی شهرنشینی، چاقی و كم تحركی باعث افزایش تعداد بیمارانی كه مشكلات اسكلتی - عضلانی و حركتی دارند طی سالهای اخیر بوده اما در یكسال و نیم گذشته به واسطه پاندمی كووید 19 مشكلات بیشتری برای مردم ایجاد كرده است.

وی اظهار داشت: این مشكلات پس از مرحله حاد بیماری كرونا و مشكلات تنفسی عمدتا ناشی از كم شدن فعالیت فیزیكی، ضعف عضلانی و در منزل ماندن افراد بوده و همین مسئله باعث چاقی، بی تحركی و كاهش توان فیزیكی در این افراد شده است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: دور كاری، دور ماندن از محیط های اجتماعی، كلاس های مجازی و پرخوری باعث فقدان فعالیت فیزیكی روزمره و ضعف حركتی، افزایش وزن و بروز عوارضی چون پوكی استخوان، چاقی، فشار خون و دیابت حتی برای اقشار مختلف گروه سنی بویژه كودكان و جوانان شده است.

به گفته موذن زاده، نیاز به فیزیوتراپی و آموزش های مناسب از نظر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیشتر از قبل احساس می شود و باید اطلاعات لازم را به آحاد مردم بخصوص به كودكان و نوجوانان بدهیم كه به چه نحو باید فعالیت فیزیكی و فعالیت های ورزشی خود را حتی در محیط منزل تنظیم كنند.

وی افزود: رژیم غذایی سالم، پیاده روی روزانه به مدت 40 دقیقه، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش های مناسب مانند ایروبیك، نرمش و دوچرخه سواری می توانند از بروز مشكلاتی مانند پوكی استخوان، فشارخون، دیابت و چاقی در سنین بالاتر پیشگیری كند.

این فیزیوتراپیست تصریح كرد: نقش فیزیوتراپی در بیماری كرونا بسیار پر رنگ بوده به این صورت كه ما در مراحل حاد و تحت حاد كرونا با ورزش های تنفسی و بازتوانی تنفسی توانستیم نقش خودمان را ایفا كنیم و وضعیت تنفسی بیماران را به حالت عادی برگردانیم و با عوارض آن مقابله كنیم.

موذن زاده گفت: با توجه به اینكه این بیماری فرد را ناتوان و قدرت فیزیكی فرد را كاهش می دهد و حجم عضلات و ناتوانی های حركتی برای فرد ایجاد می كند، تلاش كردیم با آموزش های مناسب و انجام ورزش های تقویتی و درمان مشكلات اسكلتی- عضلانی كه بیماری كرونا برای مبتلایان ایجاد می كند هرچه سریع تر فرد را به محیط كار، زندگی و فعالیت اجتماعی برگردانیم.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران توصیه كرد: مردم می توانند در فضای آزاد با استفاده از ماسك و رعایت فاصله گذاری روزانه حداقل 40 دقیقه پیاده روی سریع داشته باشند و استفاده از نور آفتاب، تغدیه مناسب همراه با مصرف مكمل هایی مانند زینك، كلسیم و ویتامین C می تواند به حفظ سلامتی، افزایش قدرت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز بیماری كرونا كمك كند.

وی خاطرنشان كرد: 25 تیرماه انتخابات سراسری هیات مدیره های نظام پزشكی در سطح كشور به صورت حضوری برگزار خواهد شد كه به شكل فراگیری در این انتخابات مشاركت خواهیم كرد و تمامی اعضای جامعه پزشكی خصوصا همكاران فیزیوتراپیست را دعوت به حضور و شركت در این انتخابات و صیانت از حقوق حرفه ای جامعه پزشكی از طریق انتخاب هیات مدیره های توانمند نظام پزشكی می كنیم.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- فیزیوتراپی
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۰۳ - ۳۰/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۹