دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

تقدیر رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از محققان برجسته حوزه ژنتیك
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تقدیر رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از محققان برجسته حوزه ژنتیك

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (شنبه) با همراهی معاون توسعه مدیریت و مدیركل حوزه ریاست دانشگاه ، ضمن حضور در گروه آموزشی ژنتیك، از دكتر حسین نجم آبادی مدیر گروه و رئیس مركز تحقیقات ژنتیك دانشگاه و دكتر كیمیا كهریزی معاون پژوهشی این مركز تحقیقاتی، تقدیر كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه با اعطای لوح تقدیر و تندیس دانشگاه از خدمات دكتر حسین نجم آبادی در عرصه علمی كه سبب انتخاب ایشان به عنوان یكی از 100 محقق برجسته و سرآمد علمی كشور در سال 1400 شده است، قدردانی كرد.

رئیس دانشگاه همچنین دكتر كیمیا كهریزی را كه فعالیت علمی و تخصصی ایشان در حوزه ژنتیك، دستاوردهای ارزشمند علمی را در پی داشته است، مورد تقدیر قرار داد.

دكتر خانكه طی سخنان كوتاهی در این دیدار، مركز تحقیقات و گروه آموزشی ژنتیك را الگوی مناسبی از سختكوشی، پشتكار، نظم و توانمندی تخصصی معرفی كرد كه بواسطه مدیریت همه جانبه نگر دكتر نجم آبادی، و تلاش مسئولانه دكتر كهریزی و اعضای توانای هیات علمی ژنتیك كه بدون تعطیلی حتی در دوران كرونا نیز فعالیت داشتند، دارای جایگاه كشوری و بین المللی شده است.

وی تصریح كرد كه اعضای هیات علمی توانمند و متخصص، دانشگاه را توسعه می دهند و لذا، برای جذب متخصصان جوان برای هیات علمی دانشگاه، باید دقت لازم صورت بگیرد تا دانشگاه با قدرت بیشتر، نقش خود را در عرصه علمی كشور و بین الملل ایفاء نماید.

دكتر نجم آبادی نیز با اشاره به تیم قوی و یك دست متخصصان شاغل در گروه و مركز تحقیقات ژنتیك كه سبب موفقیت این بخش ها شده است، گزارش كوتاهی از فعالیت 8 ماه گذشته مركز ایرانوم كشوری (مستقر در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ) و مطالعات این مركز بر روی ویروس كووید 19 ارائه داد.

وی افزود: هر ماه نمونه های ویروس از سراسر كشور جمع آوری و مطالعه می شود و نتایج بررسی ها در قالب گزارش ماهانه به وزارت بهداشت ارائه می گردد.

لازم به ذكر است، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 9 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت حدود یك هزار و 800 دانشجو در سه مقطع رشته های تخصصی سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی ) ، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای نیز مشاركت دارد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

   تاریخ: ۱۲:۴۸ - ۳۰/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶