دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین
 
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینكه برای رونق فعالیت های اقتصادی بانوان باید باور اشتغال و كارآفرینی در این قشر تقویت شود، از روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین ابراز نگرانی كرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز قزوین، صدیقه ربیعی، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در اولین كارگروه روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان قزویناقتصادی بانوان با بیان اینكه این كارگروه یكی از كارگروه های سه گانه تخصصی دفتر زنان و خانواده است، افزود: مهارت آموزی نقش مهمی در ایجاد یك كسب و كار دارد و این مهم باید مورد توجه بانوان استان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: فلسفه تشكیل چنین كارگروه هایی باید نتیجه محور باشد و در ذیل آن دستگاه های اجرایی ضمن بحث و همفكری برای حل مشكلات با ارائه راهكار های اجرایی، تصمیم گیری علمی كنند و به نتیجه برسند و مردم نیز این نتایج را در جامعه احساس نمایند.

ربیعی با بیان اینكه جامعه هدف ما در این كارگروه زنان، دختران و خانواده هستند تصریح كرد: باید براساس شناخت مسائل و مشكلات جامعه هدف، اولویت بندی ها مشخص و با یك رویكرد علمی به آن عمل كنیم.

وی تاكید كرد: در شرایط فعلی ضرورت فعالیت در بازار های مجازی بیشتر احساس می شود و دستگاه های متولی باید بستری را برای اشتغال فراهم نمایند كه بازار های قانونی سوق پیدا كنند و نهایتاً اشتغال پایدار را رقم بزنیم.

این مسوول خاطرنشان كرد: وضعیت اشتغال بانوان در قزوین نسبت به دیگر استان ها بهتر است، ولی این مفهوم به معنی مطلوب بودن در این بخش نیست و باید دختران تحصیلكرده را به این سمت ببریم كه در بحث اشتغالزایی و كارآفرینی با رویكرد نوآورانه و خلاقانه حركت كنند.

ربیعی با اشاره به اینكه در 10 سال گذشته روند رو به رشدی در حوزه اشتغال بانوان شكل گرفته است، افزود: با توجه به جمعیت نیاز است این كه این روند شتاب بیشتری با مشاركت دستگاه ها داشته باشد.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بر لزوم همكاری های مشترك در كارگروه ها تاكید كرد و گفت: آنچه در این كارگروه ها نیاز است، همكاری میان بخشی بین اعضا و دستگاه های اجرایی است تا با مشخص كردن مسائل به نتیجه و دستاورد خوبی دست یابیم.

وی یادآور شد: زنان فعال و توانمند در توسعه و رونق تولید برجسته است و با افزایش میزان مشاركت بانوان در عرصه های اقتصادی جامعه و حمایت از آن ها، می توان شاهد رونق بیش از پیش اشتغال و تولید بود.

ربیعی تصریح كرد: روند رو به رشد آمار زنان سرپرست خانوار در استان واقعیتی تلخ و نگران كننده است و توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار در بستر آموزش و حمایت، نتایج خوبی خواهد داشت.

وی ایجاد اشتغال خانگی را ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان دانست و خاطرنشان كرد: مشاغل خانگی علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی بانوان و خانواده آنان، زمینه رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی این قشر را به همراه دارد.
   تاریخ: ۰۹:۲۹ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۴