دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

بازگشت به زندگی 376 زوج زنجانی از طریق سامانه تصمیم بهزیستی
 
سكینه بیگلری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار كرد: در سال گذشته نزدیك به 4 هزار زوج متقاضی طلاق در مراكز كاهش طلاق پذیرش شدند كه از این تعداد بیش از 3 هزار زوج پس از مداخلات  رو ان شناختی مراكز مشاوره و خدمات روان شناختی تعیین تكلیف شده و 376 زوج به سازش قطعی رسیدند.

وی با اشاره به برگزاری 11 هزار و 423 جلسه مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق عنوان كرد: در سال گذشته برای بیش از 600 متقاضی طلاق یك هزار و 200 یاری برگ برای دریافت خدمات مشاوره و روان شناختی از مراكز مشاوره و خدمات روان شناختی غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان و همكار با طرح كنترل و كاهش طلاق ارائه شد.

بیگلری ادامه داد: سامانه تصمیم بهزیستی در چهار شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر و خرم دره راه اندازی شده است و خوشبختانه در سال گذشته  بیش از 13درصد از مراجعین به سامانه تصمیم به سازش رسیده اند و به زندگی مشترك برگشته اند.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره كل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه به طور میانگین روزانه 15 زوج در سامانه تصمیم ثبت نام می كنند، اظهار كرد : از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از یك هزار و 700 زوج متقاضی طلاق در سامانه تصمیم ثبت نام كرده اند.

وی با اشاره به اینكه كل فرآیند نوبت گیری، ارجاع و پاسخ دهی مراكز مشاوره اینترنتی خواهد بود، افزود: متقاضیان پس از ثبت نام با تعیین وقت قبلی كه توسط سامانه به آن ها نوبت داده می شود، در تاریخ مقرر به مركز جامع مراقبت از خانواده مراجعه كنند.

بیگلری ادامه داد: زوجین متقاضی طلاق بعد از حضور در جلسه غربالگری (ارزیابی چند بعدی تشخیصی روانی اجتماعی) شركت كرده و اگر توافقی صورت نگرفت، به یكی از مراكز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان  ارجاع داده می شوند.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره كل بهزیستی استان زنجان تصریح كرد: پس از برگزاری چهار جلسه مشاوره روان شناختی و مددكاری، پس از طی مدت 45 روز، نتیجه مشاوره به بهزیستی ارائه می شود و در صورت عدم سازش، پرونده به دفتر خدمات الكترونیك قضائی ارسال می شود.

انتهای پیام/73005/ق
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۱۶ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰