دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

نشست مجازی " مبارزه با تفكر قطعی نگر" برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مجازی " مبارزه با تفكر قطعی نگر" برگزار شد

نشست مجازی " مبارزه با تفكر و قطعی نگر " ویژه دانشجویان تحصیلات تكمیلی، با ارائه عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در فضای اسكای روم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر سید جلال یونسی عضو هیات علمی دانشگاه در این نشست گفت: شناخت تفكر قطعی نگر و مبارزه با این تفكر از موضوعاتی است كه باید همه ما به آن توجه كنیم .

وی اظهار داشت: تحقیقات تفكر قطعی نگر در علم و آموزه های دینی نشان می دهد كه فرد قطعی نگر با آسیب های روانی مواجه خواهد شد و تعادل خود را از دست خواهد داد.

این روانشناس بالینی افزود: سنگ بنای تمام اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب است و همه ما انسان ها باید در مراحل گوناگون زندگی در درجه ای از بیم و امید، خوف ورجا قرار بگیریم تا تعادل روانی داشته باشیم، همانطور كه در علم مدیریت گفته شده در دل هر تهدیدی فرصت و در هر فرصت، تهدیدی نهفته است و باید همگان با توكل به خدا و شناخت و مبارزه تفكر قطعی نگر و عوارضش از آن دوری كنیم .

یونسی در ادامه اظهار داشت: قطعی نگری موضوعی آسیب زا برای همه افراد است و تحقیقات گوناگون نشان داده، افرادی كه در روابط خود قطعی نگری را نهادینه كرده اند، از افسردگی و اضطراب بالا، كاهش عفو و بخشش و... رنج میبرند و شاهد كاهش رضایت زناشویی، طلاق، تعارضات زناشویی، ارتباطات اجتماعی و روابط بین فردی خواهند بود.

وی در پایان سخنانش تصریح كرد: شناخت تفكر قطعی نگر و مبارزه با این تفكر، زمینه ساز كاهش بسیاری از آسیب های روانی خواهد بود و باید سعی كنیم با آگاهی و شناخت نسبت به خود، در تعادل روانی قرار بگیریم، تا شاهد كاهش آسیب های اجتماعی و تعادل روانی بیشتر در جامعه باشیم.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۱۱:۴۶ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۰