دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

بهزیستی به دنبال راه اندازی خانه های نگهداری موقت معلولان و سالمندان
 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: به دنبال ایجاد مراكز اقامت موقت برای نگهداری پاره وقت معلولان و سالمندان هستیم.
بهزیستی به دنبال راه اندازی خانه های نگهداری موقت معلولان و سالمندانعكس تزئینی است. به گزارش ایسنا، سیداحمد خادم در نشستی خبری درباره خانه های حمایتی كوچك گفت: در حال حاضر در استان تهران 10 خانه حمایتی كوچك داریم كه این خانه ها مبتنی بر مردم و در بستر اجتماع است.

به گفته وی، حداكثر مددجویانی كه در این خانه ها نگهداری می شوند حدود 10 نفر است و به متخصصان و افراد علاقمند در این حوزه حداكثر مجوز سه خانه داده می شود.

معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه با اشاره به مراكز اقامت موقت گفت: مراكز اقامت موقت یكی از نیازهای غیرقابل انكار جامعه مدنی است. هرچه جامعه به سمت پیشرفت می رود و تكنولوژی بیشتر می شود مردم برای تامین خدمات در زندگی ناگزیرند كه از فرصتها در اجتماع استفاده كنند.

خادم اظهار كرد: در حال حاضر در ساختار جامعه، مهدهای كودك و مدارس پیش دبستانی تاحدودی نیازهای مردم را برطرف كرده اند. در این حوزه نیز (معلولان) باید برای مردم جواب داشته باشیم به همین دلیل دستورالعمل مربوط به مراكز اقامت موقت در سازمان بهزیستی وجود دارد و باید این ارتباط با مردم فراهم شود كه هم نیازهای مردم شناسایی شود و هم اینكه چطور این خدمات را ارائه كرد و مردم هم از این مسیر استفاده كنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران درخصوص نحوه عملكرد مراكز اقامت موقت بیان كرد: طبق دستورالعمل، معلولان و سالمندان به صورت پاره وقت می توانند در این مراكز نگهداری شوند.

خادم یادآور شد: ما علاقه مند هستیم كه مراكز روزانه ای كه اكنون ارائه خدمت می كنند، به این سمت بروند. به طور مثال ممكن است خانواده ای یك هفته قصد سفر داشته باشد و سالمند او شرایط سفر را ندارد و سالمند در این مراكز اقامت موقت می تواند نگهداری شود.

خادم گفت: ما علاقه مندیم كه چنین فضایی ایجاد شود و گسترش یابد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۳۴ - ۰۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴