دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

لزوم تهیه واكسن خودتحقیری همزمان با واكسن كرونا/ بهترین واكسن برای سلبریتی ها چیست؟
 
مجله فارس پلاس؛حمزه ناجیان: درگذشت مهرداد میناوند و علیرضا انصاریان دو تن از فوتبالیست های سابق كشورمان باعث ناراحتی بسیاری از مردم كشورمان شد. البته این دو عزیز تنها كسانی نبودند كه ما بر اثر كرونا از دست دادیم بلكه به این لیست می توان سیروس گرجستانی، پرویز پورحسینی، چنگیز جلیلوند، (هنرمند)، فاطمه رهبر، عیسی جعفری، محمدعلی رمضانی(نمایندگان مجلس)،سردار ناصر شعبانی( از فرماندهان سپاه)، امام جمعه یزد، امام جمعه میناب، امام جمعه كیش، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو تشخیص مصلحت و ... حتی صدها شهید راه سلامت (كادر درمان بود) را اضافه كرد.



 

اما اظهارنظرهای پس از فوت میناوند و انصاریان، موج جدیدی از فضاسازی رسانه ای با پرچم «#واكسن_بخرید» را در فضای مجازی  و حقیقی به راه انداخت. چهره ها و افراد سردمدار این موج را می توان به دو دسته تقسیم كرد؛ افرادی مانند علی دایی كه در داخل كشور هستند و از سر نگرانی این مطالبه را پیگیری می كنند.



 

دسته دیگری كه اغراض سیاسی داشته و به دنبال تنش آفرینی هستند این عده عمدتا در خارج از كشور زندگی می كنند و هدفی جز ناامید و عصبانی كردن  مردم ندارند.

در پاسخ به دسته نخست باید گفت كه مگر از زمان كشف اولین واكسن كرونا، مسئولان كشورمان نگفتند كه به موازات تولید داخلی واكسن، بهترین واكسن خارجی را به شرط اطمینان از صحت عملكرد آن وارد كشور می كنیم؟ مگر مسئولان ارشد كشور كه روز و شبشان را برای تهیه و تولید واكسن گذاشته اند، دست روی دست گذاشته اند كه اینگونه بی رحمانه خطاب برخی از چهره ها قرار می گیرند؟



 

همین روز گذشته نیز نخستین محموله واكسن روسی «اسپوتنیك وی» با كارآیی بیش از  91 درصدی وارد كشور شد.

 


 

عده دیگری از همین دسته نخست، با پاشیدن بذر سیاه ناامیدی بر چهره وطن، جان باختن دو ورزشكار سابق كشورمان را مستمسك قرار دادند، و این افراد را شهید راه واكسن خواندند.



 

باید از این چهره ها پرسید كه حتی اگر هفته ها قبل واكسن هایی كه ایران پول آن ها را تهیه كرده بود به ما تحویل داده می شد، مگر این چهره های عزیز در اولویت تزریق قرار داشتند؟ آن هم در زمانی كه هنوز كادر درمان، افراد مسن، زنان باردار و افراد دارای بیماری های زمینه ای واكسینه نشده اند.

 





 

عجیب آنجاست كه عده دیگری از همین افراد گمان می كنند كه واكسن، دارو است كه به بیمار مبتلا به كرونا تزریق شود و او بلافاصله حالش خوب شود، درحالی كه واكسن جنبه پیشگیرانه دار و نه درمانی!

 


 

این عده شاید فراموش كرده اند كه افرادی كه باید بر سر آن ها فریاد زد؛ همین كشورهایی هستند كه در اوج دوران شیوع كرونا، نه تنها كیت های تشخیص كرونا، ونتیلاتور و دارو در اختیار ما قرار ندادند بلكه جلوی واردات این تجهیزات پزشكی از كشورهای دیگر را هم می گرفتند. حتی كالاهای ساده ای مثل ماسك هم كه توسط ایران خریده شده بود، توسط همین كشورها مصادره شد تا ایران با دست تنها به جنگ كرونا برود.



 

اما دسته دوم؛ چهره های خارج نشینی هستند كه هر اتفاقی در كشور را بهانه ای برای انتقامگیری سیاسی خود می دانند. باید از همین افرادی كه در آلمان، آمریكا ، انگلیس و... زندگی می كنند و ایران تحت شدیدترین تحریم ها را زیر سوال می برند، پرسید مگر خودشان تا الان در اولویت تزریق واكسن قرار گرفته اند؟



 

 هنرمندان و ورزشكاران این كشورها چطور؟ اصلا در كدام كشور، هنرمندان در اولویتی بالاتر از كادر درمان قرار است واكسینه شوند؟ چرا حتی لری كینگ، مجری مشهور انگلیسی با وجود سن بالا، در اولویت دریافت واكسن قرار نگرفت و چند روز پیش بر اثر كرونا درگذشت.



 


اذعان خبرنگار ورزشی مستقر در آمریكا: هنوز به ورزشكاران در آمریكا واكسن تزریق نشده است

 

چگونه است كه عده ای از بیماران زمینه ای در همان كشورهای اروپایی هنوز معطل دریافت واكسن هستند و نوبت شان نرسیده است؟



 

چگونه است كه بعد از شروع واكسیناسیون در این كشورها هر روز صدها تن و بلكه بیش از هزار نفر در یك روز بر اثر كرونا می میرند؟ طبق كدام قاعده، شروع واكسیناسیون را معادل پایان تلفات كرونا می دانند، درحالی كه بهترین تخمین ها از اثرگذاری گسترده واكسیناسیون، وعده سال آینده را می دهند.


آمار بالای مرگ و میر كرونایی در آمریكا و اروپا در یك روز

 

آیا این كشورها هم نفرین شده اند؟ چگونه عده ای فوت هزار نفری در انگلیس با جمعیت 60 میلیونی را عادی می بیند اما فوت زیر هشتاد نفری ایران را فاجعه؟



 

اصلا مگر چند درصد از مردم جهان واكسینه شدند؟ از حدود هشت میلیارد جمعیت جهان  كمتر از دو درصد واكسن كرونا دریافت كرده اند كه اكثر آن ها هم فقط یك دوز دریافت كرده اند كه عملاً نمی تواند ایمنی كامل ایجاد كند و مانع مرگ كسی شود اما برخی سعی دارند تا ایرانی ها را بدبخت ترین مردم جهان معرفی كنند.

عده دیگری از این افراد دسته دوم، مزدورانی هستند كه پیش تر برای تحریم بیشتر ایران به ترامپ نامه نوشتند، این افراد كه امروز از آن طرف مرزها  خودشان را داغدار مرگ دو ورزشكار ایرانی نشان می دهند در همین ماه های اخیر تمام تلاششان را برای تحریم ورزش ایران به كار گرفته بودند.



 

همین عده كه سعی می كنند خودشان را ناراحت نشان دهند، در زمان انتشار اخبار همكاری ایران با كوبا (به عنوان یكی از قدرت های برتر پزشكی و واكسن سازی دنیا) هجمه های زیادی به وجود آوردند تا این اقدام را زیر سوال ببرند.

همین جریان در زمان اعلام خرید واكسن كرونای روسیه تمام تلاش خود را به كار بستند تا واكسن اسپوتنیك وی را در چشم ایرانیان ناسالم و غیرایمن جلوه دهند؛ همان واكسنی كه تعدادی از كشورهای اروپایی همچون آلمان برای خریدش صف كشیده اند و نماینده عالی اتحادیه اروپا آن را «خبر خوبی برای بشریت» ارزیابی كرده است.

در این جنگ روانی، رسانه های ضدانقلاب حتی از ساده ترین واقعیت ها و اصول خبرنگاری هم عدول می كنند. سیاستی كه دویچه وله آلمان هم در پیش گرفت؛ آن ها همزمان كه در بخش انگلیسی خود از تجربه موفق تزریق واكسن اسپوتینك گزارش دادند و وزارت بهداشت آلمان از واردات ⁧ واكسن اسپوتینك خبر داد، در بخش فارسی خود تیتر زدند واكسن هایی كه ایران قرار است از روسیه بگیرد  بحث برانگیز (بخوانید غیرایمن و خطرناك) است.



خبر دویچه له از برنامه آلمان برای خرید واكسن روسی اسپوتنیك وی و موفقیت آمیزبودن این واكسن



خبر دویچه وله فارسی درباره خرید واكسن اسپوتنیك وی توسط ایران

 

شاید عده ای از این سلبریتی هایی كه مسئولان را برای تاخیر در تهیه واكسن محكوم می كنند یادشان رفته برای تهیه واكسن آنفلوآنزا كه به اندازه كافی در جهان وجود داشت، همین كشورهای اروپایی و آمریكایی در قبال ایران كارشكنی كردند و واكسن آنفلوآنزا با چند ماه تاخیر وارد كشور شد.



اینكه ایران به لطف رعایت پروتكل ها شرایط بهتری پیدا كرده، محموله های واكسن خارجی در حال ورود به ایران هستند، نتایج واكسن ایرانی تاكنون مثبت بوده و بعضی كشورهای اروپایی همچون سوئیس در حال رایزنی برای تهیه واكسن ایرانی هستند واقعیت هایی است كه دشمن نمی خواهد به گوش مردم برسد. سیاه نمایی بعضی سلبریتی ها نشان می دهد كه واكسن ناامیدی اگر از  واكسن كرونا مهمتر نباشد اهمیتش كمتر نیست.

 

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۴۲ - ۱۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۴