دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

افتتاح مركز بازپروی كودكان زیر 18 سال معتاد در نیروی انتظامی/ دستگیری 24 نفر از فروشندگان مواد مخدر فعال در فضای مجازی
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه دوازدهمین مرحله از طرح ظفر، ضمن تسلیت به اصحاب رسانه به دلیل فوت دو خبرنگار حوزه محیط زیست، گفت: به خانواده هر دو خبرنگار جوان، خانم یاسینی و خانم كریمی تسلیت می گویم، از این دست حوادث زیاد داریم كه به دلیل بی توجهی مسئولان رخ می دهد.

وی با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، افزود: شعار این هفته پیشگیری، نقش رسانه در عملیاتی كردن موضوع پیشگیری و نقش خانواده بود، به عنوان دستگاه های مسئول در این حوزه در حال فعالیت هستیم.

سردار رحیمی تصریح كرد: امیدواریم خانواده ها كه مسئولیت بسیار مهمی در این زمینه دارند، نقش خود را به خوبی ایفا كنند، از رسانه ها می خواهم به این بحث بیشتر بپردازند تا در بحث پیشگیری گام مهمی بر داریم.

وی با بیان اینكه تهران بزرگ در خصوص كشف موادمخدر در سطح كشور اول شد، افزود: بحث مواد مخدر یكی از موضوعات جدی پلیس است، در دوازدهمین مرحله از طرح ظفر كه با همكاری دستگاه قضایی انجام شد، 2 تن و 431 كیلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد.

سردار رحیمی با بیان اینكه 500 كیلوگرم از این مواد گرم به گرم كشف شده و مابقی آن نیز از قاچاقچیان كشف شد، گفت: باندی كه در حال جابه جایی 500، 260 و 200 گیلوگرم موادمخدر بودند، در این مرحله از طرح ظفر منهدم شدند.

وی با بیان اینكه 4 باند متلاشی و 63 قاچاقچی عمده دستگیر شدند، افزود: فروش مواد مخدر در فضای مجازی را رصد كردیم و در این رابطه 43 تارنمایی كه اقدام به ترویج و توزیع مواد مخدر می كردند شناسایی و 23 نفر از عوامل اصلی این تارنما ها دستگیر شدند.

وی با بیان اینكه 16 كیلوگرم مواد در مخفیگاه های سوداگران مرگ كشف شد، افزود: 7 مركز فروش مواد مخدر پلمب و 32 دستگاه موتور سیكلت و خودرو توقیف و همچنین 2 هزار و 108 معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

رییس پلیس پایتخت گفت: از امروز یكی از مراكز بازپروری سروش نیروی انتظامی تبدیل به مركز بازپروی كودكان زیر 18 سال معتاد شد كه بین 200 تا 300 نفر در این مركز ایجاد كردیم و طرح جمع آوری افراد دارای صغر سن را كلید زدیم.

وی افزود: 400 نفر از بانوان معتاد متجاهر پایتخت به صورت جداگانه در حال بازپروری هستند.

سردار رحیمی در رابطه با میزان كشفیات مواد مخدر در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته، گفت: در این دو برهه از زمان 6 تن و 508 كیلوگرم انواع موادمخدر كشف شد كه این رقم در هر دو نسبت سال مساوی بوده و در بحث دستگیری قاچاقچیان و جرایم مرتبط با مواد روان گردان، 24 درصد افزایش دستگیری داریم.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۱:۵۰ - ۰۶/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۱