دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

رشد 3 درصدی واكسیناسیون افراد در مراكز تحت پوشش بهزیستی در یك ماه
 
مدیركل مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: در مجموع 55 هزار 53 نفر یعنی 73 درصد افراد در مراكز تحت پوشش سازمان بهزیستی واكسن كرونا را دریافت كرده اند.
رشد 3 درصدی واكسیناسیون افراد در مراكز تحت پوشش بهزیستی در یك ماه مدیركل مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: در مجموع 55 هزار 53 نفر یعنی 73 درصد افراد در مراكز تحت پوشش سازمان بهزیستی واكسن كرونا را دریافت كرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سراج مدیركل مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی كشور در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت واكسیناسیون افراد تحت پوشش بهزیستی را اعلام كرد و گفت: تا روز 7 تیرماه جمع تزریق واكسن برای سالمندان مقیم و پرسنل مراكز نگهداری سالمندان 18 هزار و 474 نفر یعنی 90 درصد این گروه بوده است.

وی ادامه داد: سایر گروه های تحت پوشش بهزیستی اعم از افراد دارای معلولیت و اختلالات روانی و پرسنل این مراكز نیز 36 هزار و 579 نفر یعنی 73 درصد این گروه واكسن كرونا دریافت كردند.

سراج گفت: در مجموع 55 هزار 53 نفر یعنی 73 درصد افراد در مراكز تحت پوشش سازمان بهزیستی واكسن را دریافت كرده اند و تعداد افرادی كه دوز دوم واكسن را دریافت كردند 22 هزار و 645 بودند.

سراج در ادامه گفت: نكته ای كه باید به آن توجه كنیم این است كه سه دانشگاه علوم پزشكی قزوین، سمنان و علوم پزشكی ایران در استان تهران هنوز واكسیناسیون بخشی از افراد تحت پوشش مراكز توانبخشی حوزه ماموریت خود را در دوز اول آغاز نكرده اند و درخواستمان این است كه این امر تسریع شود.

مدیركل مراكز مراقبتی سازمان بهزیستی كشور اظهار كرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با كرونا فاز دوم واكسیناسیون عمومی به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای پر ریسك از 16 تا 64 سال اختصاص داده شده و بیش از 800 هزار معلول دارای معلولیت شدید و غیر شدید تحت پوشش سازمان در خانواده حضور دارند. این افراد به طور مثال نابینایانی هستند كه برای تردد در سطح شهر ناچار هستند كه سطوح را لمس كنند و یا افرادی كه به دلیل نوع معلولیتی كه دارند نمی توانند اصول بهداشتی را رعایت كنند. با توجه به ورود واكسن ایرانی و واكسن های جدید وارداتی خواهشم این است كه جامعه هدف بهزیستی در اولویت قرار بگیرند.

وی بیان كرد: خبر خوبی كه می توانم به آن اشاره كنم این است كه با انجام واكسیناسیون میزان ابتلا و فوت ناشی از كرونا به شكل محسوسی در مراكز مراقبتی بهزیستی كاهش داشته و امیدواریم تزریق به موقع دوز دوم نیز صورت بگیرد.

سراج در پایان گفت: نكته مهم مدیریت و مهار بیماری در مراكز مراقبتی این است كه افراد جدیدی كه در مراكز پذیرش می شوند كه عموماً مجهول الهویه یا فاقد سرپرست موثر هستند نباید در بحث واكسیناسیون مورد غفلت قرار بگیرند.

به گزارش مهر، تا 7 خردادماه 70 درصد افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی واكسینه شده بودند كه این نشان دهنده رشد سه درصدی واكسیناسیون طی یك ماه در این مراكز است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۳۹ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۸