دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

اعتیاد و طلاق در صدر آسیب های اجتماعی گنبدكاووس است
 
گنبدكاووس - ایرنا - رییس اداره بهزیستی گنبدكاووس درشرق استان گلستان بدون اشاره به آماری گفت كه اعتیاد و طلاق در صدر آسیب های اجتماعی این شهرستان قرار دارد و پیامدهای منفی این دو آسیب بشدت خانواده ها و جامعه را تهدید می كند.
اعتیاد و طلاق در صدر آسیب های اجتماعی گنبدكاووس است گنبدكاووس - ایرنا - رییس اداره بهزیستی گنبدكاووس درشرق استان گلستان بدون اشاره به آماری گفت كه اعتیاد و طلاق در صدر آسیب های اجتماعی این شهرستان قرار دارد و پیامدهای منفی این دو آسیب بشدت خانواده ها و جامعه را تهدید می كند.

به گزارش ایرنا، مسلم نوروزی روز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با موادمخدر (چهارم تا دهم تیرماه) در نشست با خبرنگاران، خشونت خانگی، سرقت های خُرد، روابط پرخطر جنسی و حاشیه نشینی را از دیگر آسیب های اجتماعی گنبدكاووس برشمرد.

وی افزود: در 2 سال گذشته تورم و گرانی ناشی از تحریم ها و آسیب دیدن مشاغل و كسب و كارها به واسطه شیوع كرونا باعث تغییر سبك زندگی و افزایش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، خشونت های خانگی و طلاق شده است.

نوروزی اضافه كرد: برای كاهش آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات و درمان آسیب دیدگان این حوزه هم اكنون 9 مركز ترك اعتیاد ویژه مردان شامل پنج مركز ترك اعتیاد سرپایی روزانه (متادون درمانی)، 2 مركز اقامتی میان مدت باظرفیت پذیرش 90 نفر، یك مركز دی آی سی (كاهش آسیب) و یك مركز شیلتر (سرپناه شبانه) با ظرفیت پذیرش 30 نفر زیر نظر بهزیستی در گنبدكاووس فعال است.

وی از استفاده هزار و 800 نفر از خدمات مراكز ترك اعتیاد گنبدكاووس در سال گذشته خبر داد و گفت: به زودی یك دستگاه كانكس سیار كاهش آسیب ویژه معتادان پرخطر برای خدمات رسانی در محله آسیب پذیر بدلجه و مناطق پیرامونی آن راه اندازی می شود.

رییس اداره بهزیستی گنبدكاووس همچنین یارانه پرداختی به مراكز ترك اعتیاد شهرستان در سال گذشته را یك میلیارد و 940 میلیون ریال اعلام كرد و اظهارداشت: این مبلغ پاسخگوی نیاز مراكز ترك اعتیاد نیست و باید در سالجاری افزایش یابد.

به گفته وی، راه اندازی مراكز ترك اعتیاد و سرپناه شبانه ویژه بانوان و مجتمع مسكونی اقامتی برای سالمندان با همكاری بخش خصوصی در اولویت برنامه های سالجاری بهزیستی گنبدكاووس است.

اعتیاد و طلاق در صدر آسیب های اجتماعی گنبدكاووس است

نوروزی همچنین گفت كه 25 مركز مشاوره (روانشناختی، ازدواج و خانواده، تحصیلی و تربیتی، اختلالات روانی و سلامت روان)، 2 پایگاه خدمات اجتماعی و هفت موسسه فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی زیر نظر بهزیستی گنبدكاووس فعالیت دارند كه سال گذشته 6 هزار و 426 نفر به صورت حضوری و 445 نفر به صورت تلفنی از خدمات این مراكز استفاده كردند.

وی افزود: سال گذشته 50 میلیارد ریال كمك بلاعوض در حوزه خدمات مختلف به مددجویان تحت پوشش بهزیستی گنبدكاووس پرداخت شد كه در مقایسه با 29 میلیارد ریال سال 98، افزایش 2 برابری را نشان می دهد.

گنبدكاووس با 373 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان گلستان شناخته می شود.

برچسب ها
- گنبدكاووس
- مواد مخدر
- گلستان
- پیشگیری از اعتیاد
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۲:۱۰ - ۰۷/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۷