دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

وجود دو هزار نفر بهبودیافته اعتیاد در اردبیل
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: دو هزار نفر بهبودیافته مواد مخدر در استان اردبیل داریم كه در چرخه درمان به بهبودی كامل دست پیدا كردند.
وجود دو هزار نفر بهبودیافته اعتیاد در اردبیل بهنام بهشتی 8 خرداد در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار كرد: شعار امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر در گرامیداشت این هفته «یاریگران زندگی، مشاركت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد» است كه از پنجم تا یازدهم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل نیز گرامی داشته می شود.

وی از همكاری 19 دستگاه فرهنگی و آموزشی در مسیر مبارزه با مواد مخدر قدردانی كرد و گفت: یكی از پایه های اصلی در این مسیر امر اطلاع رسانی، آگاهی سازی و روشنگری افراد جامعه است تا از گرفتار شدن در دام اعتیاد و مصرف روان گردان ها در امان باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل موضوع مهارت و دانش را در خودكنترلی این آسیب جدی یادآور شد و تصریح كرد: باید همه با احساس مسئولیت در این عرصه ورود پیدا كنیم تا جوانانمان را از مضرات مصرف حشیش، شیشه، گل و سایر داروهای روان گردان در امان نگه داریم.

بهشتی به فعالیت 94 مركز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان اشاره كرد و افزود: در این مراكز بیش از 20 هزار و 707 نفر در چرخه درمان قرار گرفتند تا از دام اعتیاد رهایی پیدا كنند.

وی فعالیت 11 مركز بهبود اقامتی و هفت كمپ ترك اعتیاد را در استان به همراه دو مركز تی.سی و دو مركز جامع درمان مردان و زنان یادآور شد و خاطر نشان كرد: در هشت مركز بهبود اقامتی بیش از 814 نفر خدمات مناسبی را دریافت می كنند.

بهشتی تعداد معتادان حاضر در مراكز اقامتی را یك هزار و 178 نفر اعلام كرد و ادامه داد: در تنها مركز اقامتی زنان معتاد 27 نفر پذیرش شده و در مسیر درمان قرار گرفتند و در مركز درمان سوء مصرف مواد مخدر نیز تعداد 571 نفر از زنان و 98 نفر از معتادان خدمات سرپایی شبانه دریافت می كنند.

وی تعداد زندانیان با سابقه اعتیاد را دو هزار و 560 نفر اعلام كرد و گفت: 12 نفر از این تعداد زن هستند.

فوت 64 معتاد در اردبیل

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به فوتی های سوء مصرف مواد مخدر در استان اشاره كرد و افزود: 64 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در استان فوت كردند كه 62 نفر از آنها مرد و دو نفر زن بودند.

بهشتی در ادامه سخنان خود خاطر نشان كرد: تعداد معتادان متجاهر در استان 600 نفر بوده و با همكاری دستگاه قضا، نیروی انتظامی و همچنین بهزیستی و علوم پزشكی با تخصیص یك میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر سعی شده تا اقدامات حمایتی و تدارك زیرساخت های لازم برای ترك اعتیاد این افراد فراهم آید.

وی تعداد بهبودیافتگان از دام اعتیاد را دو هزار نفر در استان اعلام كرد و ادامه داد: هر چند فرآیند درمان سخت و مشكل است اما با همراهی خانواده ها این امر میسر بوده و ما نیز از طریق خط ملی اعتیاد و مشاوره هایی كه ارائه می كنیم در صدد كاهش آسیب ها در این زمینه هستیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۴۲ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲