دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كرونا و كاهش توان جسمی و روانی كودكان
 
تهران- ایرنا- بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در فرانسه، قرنطینه و محدودیت های كرونایی منجر به كاهش 40 درصدی توانایی های شناختی كودكان می شود و زمینه را برای ابتلاء آنها به بیماری های مزمن در آینده فراهم می كند.
كرونا و كاهش توان جسمی و روانی كودكان تهران- ایرنا- بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در فرانسه، قرنطینه و محدودیت های كرونایی منجر به كاهش 40 درصدی توانایی های شناختی كودكان می شود و زمینه را برای ابتلاء آنها به بیماری های مزمن در آینده فراهم می كند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند، بر اساس مطالعات انجام شده بر روی 90 كودك در فرانسه در سپتامبر 2019 و 2020، قرنطینه و محدودیت های كرونایی منجر به كاهش قابل توجه توانایی جسمی و روانی آنان شده است.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، مارتین دوكلوس، رئیس گروه پزشكی- ورزشی دانشگاه كلرمونت-فراند، هشدار داد: در دوران قرنطینه، كودكان ورزشكار به دلیل قطع تمرینات ورزشی، 5 تا 10 كیلوگرم وزن اضافه كرده اند و هیچكدام از آن ها فعالیت بدنی را از سر نگرفته اند.

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از وی افزود: این آمار فاجعه بار است.

لوموند تصریح كرد: بر اساس یافته های این مطالعه، وضعیت جسمی كودكان 7 تا 8 سال بسیار وخیم شده است.

این درحالی است كه در فرانسه، پیش از بحران شیوع كرونا، 87 درصد از نوجوانان 11 تا 17 ساله، میزان فعالیت بدنی توصیه شده در روز توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) را رعایت نمی كردند.

به گزارش خبرگزاری افه، بر اساس نتایج یك مطالعه جدید، در دوران شیوع ویروس كرونا، از هر 10 دانش آموز در كشورهای آمریكای لاتین، هفت نفر شاهد تضعیف سطح آموزشی بوده اند كه این به منزله عقبگردی یكساله در پیشرفت سطح علمی دانش آموزان است.

از آغاز بحران شیوع كرونا تاكنون، بیش از 182 میلیون و 230 هزار نفر به كووید-19 مبتلا شده اند كه از این میان، بیش از سه میلیون و 946 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 166 میلیون نفر بهبود یافته اند.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- فرانسه
- محدودیت های كرونا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۰۸ - ۰۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۸