دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

148 مدرسه استثنایی از سال 98 تاكنون در كشور در دست ساخت قرار گرفت
 
نوشهر - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت كه از سال 98 به بعد 148 مدرسه استثنایی در كشور در دست ساخت قرار گرفت و بیشتر آنها تاكنون بهره برداری رسیده اند.
148 مدرسه استثنایی از سال 98 تاكنون در كشور در دست ساخت قرار گرفت نوشهر - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت كه از سال 98 به بعد 148 مدرسه استثنایی در كشور در دست ساخت قرار گرفت و بیشتر آنها تاكنون بهره برداری رسیده اند.

به گزارش ایرنا ، سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در مراسم آغاز ساخت 2 واحد آموزشی در شهرستان رامسر افزود : سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور بر اساس طرح آمایش سرزمینی كارش را شروع كرد و طبق این طرح هم تعداد مدارس استثنایی مورد نیاز كشور 210 واحد برآورد شده بود.

وی با اظهار این كه 148 مدرسه استثنایی در كشور از سال 98 تا امروز در دست ساخت قرار گرفت و بیشترشان بهره برداری شدند ، گفت : این در حالی است كه هر مدرسه استثنایی در كشور دستكم 10 برابر مدارس عادی هزینه ساخت و تجهیز نیاز دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری كرد كه در سال جاری جشن پایان ساخت مدارس استثنایی در كشور همانند پایان مدارس خشت و گلی و پایان استفاده از بخاری نفتی نواخته شود.

همزمان با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور در رامسر ، عملیات اجرایی 2 طرح آموزشی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال آغاز شد.

یكی از این واحدهای آموزشی مدرسه 6 كلاسه با زیر بنای 733 متر مربع است كه در زمینی به مساحت یك هزار و 664 متر مربع ساخته می شود. برای ساخت این مدرسه 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی پیش بینی شده است.

واحد آموزشی دیگر هم دبستان 6 كلاسه استثنایی با امكانات ویژه است كه با مشاركت یحیی سعید طالشی خیر رامسر ساخته می شود. ساخت این دبستان كه یكهزار و 60 متر مربع زیربنا دارد ، در زمینی به مساحت 2 هزار و 15 متر شروع شده است. هزینه ساخت و تجهیز این مدرسه هم 130 میلیارد ریال پیش بینی شده است كه با مشاركت خیر رامسری تامین خواهد شد.

مدرسه قبلی كودكان استثنایی رامسر كه در سال 1360 ساخته شده بود به خاطر اینكه در مسیر طرح توسعه فرودگاه قرار داشت تخریب شد و زمین جایگزین برای ساخت آن در مكان دیگری اختصاص یافت و امروز هم عملیات اجرایی ان شروع شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور سفر 2 روزه اش به مازندران را از دیروز آغاز كرد.

سیدجواد حسینی دیروز در ساری در شورای آموزش و پرورش ، شورای اداری اداره كل آموزش و پرورش و شورای مدیران آموزش و پرورش استثنایی مازندران شركت و از چند طرح آموزشی هم بازدید كرد.

وی دومین روز سفرش را به غرب مازندران اختصاص داد كه ابتدا به تنكابن رفت و در آنجا از چند طرح بازدید كرد و سپس در رامسر حضور یافت.

برچسب ها
- سید جواد حسینی
- مازندران
- رامسر
- وزارت آموزش و پرورش
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۸ - ۱۰/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱