دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

مركز جامع تشخیصی و خدمات جامع توانبخشی در مازندران راه اندازی می شود
 
ساری- ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از راه اندازی مركز جامع تشخیصی و خدمات جامع توانبخشی در مازندران خبر داد.
مركز جامع تشخیصی و خدمات جامع توانبخشی در مازندران راه اندازی می شود ساری- ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از راه اندازی مركز جامع تشخیصی و خدمات جامع توانبخشی در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید جواد حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود: با تلاش های صورت گرفته تاكنون در هفت مركز استان مركز جامع تشخیصی و خدمات جامع توانبخشی راه اندازی شده است و هشتمین مركز نیز در آینده نزدیك در مازندران تاسیس خواهد شد تا خدمات مناسب تری به جامعه هدف به ویژه دانش آموزان استثنایی ارایه شود.

وی از تاسیس 2 مركز یادگیری و راه اندازی پایگاه جامع آموزش مجازی با زیرپوشش قرار دادن 2 هزار نفر به صورت آنلاین را از جمله تعهدات آموزش و پرورش استثنایی كشور در مازندران عنوان كرد و گفت كه در قالب اجرای طرح توان افزایی برای 2 هزار و 743 قلم تجهیزات آموزشی 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است كه چهار میلیارد آن توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور و بقیه از محل كمك های خیران تامین خواهد شد.

وی با بیان اینكه در مازندان 2 سالن ورزشی هر كدام با زیربنای 200 متر هم اكنون برای استفاده از دانش آموزان استثنایی فعال است، اظهار داشت: احداث یك سالن ورزشی 600 متری نیز در این استان در دست اقدام است كه اعتبار مورد نیاز آن توسطه سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور تامین می شود.

وی افزود: همچنین در مازندران 25 باب آموزشگاه استثنایی كه از امكان احداث سالن ورزشی 200 متری درون مدرسه ای برخودار است شناسایی شده است كه اعتبار مورد نیاز برای 10 مدرسه پس از شناسایی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور تامین خواهد شد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: در حال حاضر 170 نفر از دانش آموران استثنایی مازندران در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند، كه 50 دستگاه تبلت توسط این نهاد تامین شده است كه امروز به انان واگذار خواهد شد و بقیه نیز تعهد می شود در آنیده نزدیك تامین شود.

حسینی با اشاره به شیوع ویروس كرونا كه تعطیلی مدارس را در پی داشت، گفت كه سه میلیون دانش آموز فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی بودن كه با همت مردم 290 هزار دسگتاه تبلت و تلفن همراه هوشمند خریداری و بین آنان توزیع شد سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور، خرید 2 میلیون و 500 هزار دستگاه هوشمند دیگر را متعهد شده است.

و با بیان اینكه مازندران در زمین تامین تجهیزات هوشمند آموزشی رتبه نخست كشوری را در اختیار دارد، گفت: در طرح آمایش سرزمینی، كشورمان به 210 مدرسه استثنایی جدید نیاز دارد كه از اینی تعداد پنج مدرسه در مازندران است و در صورت تهیه زمین، نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت فضای آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی اقدام خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: عدالت در جامعه با اجرای درست آن در نظام آموزشی محقق می شود و از این رو توجه به دستگاه تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است كه این امر با مشاركت سایر دستگاه های اجرایی محق می شود.

وی گفت: انعطاف پذیری در نظام آموزشی و افزایش سطح پوشش تحصیلی به ویژه در دوران شیوع كرونا كه تعطیلی مدارس را به همراه داشت، از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش كشور كه راه اندازی سامانه شاد یكی از توفیق های كسب شده است كه نظیر آن در خاورمیانه وجود ندارد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی امروز چهارشنبه برای افتتاح چند طرح و شركت در نشست شورای آموزش و پرورش به مازندران سفر كرد.

برچسب ها
- مدارس
- ساری
- ایرنا
- مازندران
- مدارس استثنایی
- دانش آموزان
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۳۲ - ۰۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶