دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

نیكوكاران بزرگ تهران، به عنوان هیات امنای خیریه بیمارستان روانپزشكی رازی (امین آباد)، از این مركز حمایت می كنند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

نیكوكاران بزرگ تهران، به عنوان هیات امنای خیریه بیمارستان روانپزشكی رازی (امین آباد)، از این مركز حمایت می كنند

با برگزاری نشست مشترك معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مسئولان مركزآموزشی - درمانی روانپزشكی رازی (امین آباد) با خیران و نیكوكاران بزرگ تهران، مقرر شد تا این نیكوكاران به عنوان اعضای هیات امنای موسسه خیریه حمایت از بیماران روانپزشكی رازی، از این موسسه و بیماران روانی تحت پوشش آن حمایت كنند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، این نشست امروز (سه شنبه) با حضور شهردار منطقه 20 تهران و معاون فرهنگی این شهرداری، نماینده بسیج اصناف، دبیر مجمع خیران منطقه 20 تهران و خیران و نیكوكاران بزرگ تهران همچون حاج آقا سلیمی آشتیانی، علیخانی، طالقانی، خراسانی، و همچنین معاون درمان دانشگاه، رئیس دبیرخانه مشاركت های اجتماعی و مدیر اداره پرستاری دانشگاه، رئیس و مدیران مركز روانپزشكی رازی و هیات مدیره موسسه خیریه بیمارستان رازی، در سالن شهید صابری مركز روانپزشكی رازی برگزار شد.

دكتر مسعود فلاحی رئیس دبیرخانه مشاركت های اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طی سخنانی در این نشست، گفت كه با ابلاغ رئیس دانشگاه، نیكوكاران بزرگ تهران به عنوان اعضای هیات امنای موسسه خیریه حمایت از بیماران روانپزشكی رازی، در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری های این موسسه مشاركت خواهند داشت.

وی با معرفی كوتاهی از مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی (امین آباد) اظهارداشت: این مركز با بیش از 1300 تخت مصوب و یك هزار تخت فعال كه با توان تخصصی و حرفه ای اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در زمینه درمان انواع اختلالات اعصاب و روان فعالیت می كند، قدیمی ترین و بزرگترین مركز روانپزشكی در كشور و خاورمیانه محسوب می شود.

دكتر فلاحی همچنین، گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی موسسه خیریه بیمارستان روانپزشكی رازی از سال 1375 كه شامل تهیه انواع مایحتاج مصرفی، تجهیزات و اجرای پروژه های عمرانی و برنامه های فرهنگی و توانبخشی برای بیماران و خانواده های آنان شده، ارائه داد.

وی در عین حال، نیازهای این مركز به بازسازی و نوسازی ساختمان ها و فضاهای فیزیكی بخش ها، تا تجهیزات و لوازم مورد نیاز بیماران در دو بخش بستری و آسایشگاهی مركز و همچنین رسیدگی به خانواده های بی بضاعت آنان را بیان كرد.

در ادامه، فرهاد افشار شهردار منطقه 20 تهران ضمن تشكر از مسئولان مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی و موسسه خیریه بیمارستان رازی، مروری بر روند تغییر و تحولات اجتماعی و فرهنگی از گذشته تا كنون داشت و گفت: مشكلات اجتماعی و عدم اشراف به فضای روانی جامعه، سبب می شود كه بخشی از جامعه با مشكلات و اختلالات روانی روبه رو شود كه نیاز به مدیریت مناسب و همه جانبه دارد.

وی با تاكید بر لزوم گسترش و توسعه مراكز روانپزشكی در سراسر كشور، افزود: برنامه توسعه اینگونه مراكز درمانی در استان های مختلف كشور، امكان اختصاص بودجه و اعتبارات خاص به این بخش را فراهم می كند، ضمن آنكه براساس مسئولیت پذیری اجتماعی كه در تمام دنیا مطرح است، شركت های بزرگ تولیدی بخشی از درآمد خود را به امور خیر اختصاص می دهند.

شهردار منطقه 20 تهران، آمادگی شهرداری برای حمایت و كمك به امور بیمارستان روانپزشكی رازی را همچون رسیدگی به فضای سبز چند هكتاری مركز، بازسازی آسفالت خیابان های مركز و نصب تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و آموزشی در ارتباط با حوزه سلامت روان در سطح منطقه را اعلام كرد.

دكتر امید رضایی رئیس مركز آموزشی و درمانی روانپزشكی رازی نیز در ادامه با اشاره به تفاهم نامه منعقده بین شهرداری منطقه 20 و مركز رازی، گفت: فهرستی از برنامه های این مركز كه شهرداری می تواند در اجرای آنها كمك كند، تهیه خواهد شد تا در جلسات دو جانبه برنامه ریزی لازم برای اجرای آنها صورت بگیرد.

وی همچنین در ارتباط با برگزاری این نشست اظهار داشت: هرچند كه مركز روانپزشكی رازی با قدمت یك صد ساله، از گذشته تا كنون تغییرات اساسی داشته بویژه از سال 1372 كه تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی قرار گرفت، تحولات جدی بلحاظ پزشكی و درمانی و نگهداری از بیماران آسایشگاهی مشاهده می شود، اما همچنان نیازمند حمایت نیكوكاران از بیماران و خانواده های آنان است.

دكتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز با تشكر از حضور خیران و نیكوكاران سلامت در این نشست، ابراز امیدواری كرد كه همكاری و حمایت خیران از امور مربوط به بیمارستان روانپزشكی رازی، منشاء خیر و بركت برای مظلومترین بیماران باشد.

در ادامه، نیكوكاران حاضر در این جلسه، ضمن بیان نقطه نظرها و پیشنهادها در ارتباط با ارتقای موسسه خیریه بیمارستان روانپزشكی رازی، با توجه به حیطه فعالیت خود، آمادگی برای رفع بخشی از نیازهای این مركز را اعلام كردند.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۵:۲۹ - ۰۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۳۱۲