دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

كودكان مبتلا به اوتیسم در كرمانشاه صاحب مدرسه می شوند
 
گروه استان ها- رئیس سازمان نوسازی مدارس استان كرمانشاه از راه اندازی نخستین مدرسه 15 كلاسه ویژه كودكان اوتیسم خبرداد.
كودكان مبتلا به اوتیسم در كرمانشاه صاحب مدرسه می شوند
گروه استان ها- رئیس سازمان نوسازی مدارس استان كرمانشاه از راه اندازی نخستین مدرسه 15 كلاسه ویژه كودكان اوتیسم خبرداد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از كرمانشاه، اوتیسم اختلالی عصب- رشدی است كه در سه سال اول زندگی كودك نمایان می شود و مهمترین علائم آن نقص در برقراری ارتباط، مشكل در تعاملات اجتماعی، وجود الگوهای محدود و تكراری در رفتار، علائق و فعالیت ها است.

باید توجه داشت كه اوتیسم تاكنون درمان مشخصی نداشته است و هر خانواده ای در هر طبقه اجتماعی و اقتصادی می توانند فرزندی دارای اوتیسم داشته باشند و در صورت مشكوك بودن والدین به رفتار كودك بهترین اقدام ممكن این است كه والدین سریعاً كودك خود را نزدیك روانشناس متخصص كودك یا روان پزشك كودك و نوجوانان كه در زمینه اختلال اتیسم دارای تجربه كافی باشد ببرند.

والدین باید بدانند كه هیچ دارویی برای درمان اختلال طیف اتیسم وجود ندارد و داروها فقط نشانه های جانبی این اختلال را كاهش می دهند و می توان گفت كه هرگونه اقدامی كه منجر به بهبودی و یا حتی جلوگیری از وخیم تر شدن علائم و نشانه های كودك شود به نوعی درمان به حساب می آید بر همین اساس كودك دارای اختلال طیف اوتیسم بعد از ارزیابی همه جانبه باید مجموعه ای از خدمات آموزشی و توان بخشی را دریافت كند.

این كودكان نیازمند آموزش های لازم درزمینه های رفتاردرمانی، گفتاردرمانی، كاردرمانی، آموزش مهارتهای اجتماعی و آموزش و مشاوره با والدین هستند اما نكته مهم این است كه مداخلات باید برای كودك، والدین، همسالان، مراكز آموزشی صورت گیرد و ارزیابی و آموزش تیمی و همه جانبه ضروری است.

تشخیص و شناسایی به موقع این دانش آموزان برای مداخله بهنگام، طراحی برنامه آموزشی و درمانی منسجم و ویژه دانش آموزان و ارایه خدمات توانبخشی و ایجاد فضای آموزشی مناسب و استاندارد ویژه این دانش آموزان از جمله اهداف ضرورت ساخت مركز مستقل اوتیسم در استان است.

كودكان و نوجوانان مدارس استثنایی از جمله دانش آموزان هستند كه با رنج و مشقت بسیار، اما با انگیزه در میدان جهادی آموزش حضور دارند تا پا به پای دیگر دانش آموزان پله های تحصیل را طی كنند.

بزرگترین مدرسه مجازی قرآن در كمیته امداد راه اندازی می شود
بزرگترین مدرسه مجازی قرآن در كمیته امداد راه اندازی می شود
انتقاد مجید قیصری از افزایش عناوین ترجمه در بازار كتاب/ آغاز به كار مدرسه رمان پس از 1 سال وقفه
انتقاد مجید قیصری از افزایش عناوین ترجمه در بازار كتاب/ آغاز به كار مدرسه رمان پس از 1 سال وقفه
مرزبان نظری، مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان كرمانشاه با اشاره به كلنگ زنی نخستین مدرسه ویژه كودكان استثنایی مبتلا به اوتیسم استان كرمانشاه گفت: این مدرسه 15 كلاسه با زیربنای یك هزار و 35 متر مربع با اعتباری بیش از 90 میلیارد ریال و با مشاركت 50 درصدی یك خیر نیك اندیش احداث می شود.

مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان كرمانشاه با اشاره به اینكه این پروژه كه برای نخستین بار در این استان اجرا می شود، با مشاركت و نظارت این اداره كل احداث و به بهره برداری می رسد افزود: این مدرسه مطابق با ضوابط و استانداردهای ویژه كودكان استثنایی اوتیسم ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی بیان كرد: حضور خیران مدرسه ساز در توسعه امكانات آموزشی در شهرها و روستاهای مختلف استان كرمانشاه بسیار ارزشمند و گره گشا است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۱:۳۱ - ۰۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۵