دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

بهره برداری از مجموعه خدمات درمانی- رفاهی ویژه بیماران روانی سرای احسان
 
با حضور وزیر دادگستری، رئیس سازمان بهزیستی كشور و چند تن از اعضای هئیت مدیره مجمع خیرین كشور آیین افتتاحیه مجموعه خدمات درمانی- رفاهی در سرای احسان محل نگهداری بیماران روانی مزمن برگزار شد.
بهره برداری از مجموعه خدمات درمانی- رفاهی ویژه بیماران روانی سرای احسان
با حضور وزیر دادگستری، رئیس سازمان بهزیستی كشور و چند تن از اعضای هئیت مدیره مجمع خیرین كشور آیین افتتاحیه مجموعه خدمات درمانی- رفاهی در سرای احسان محل نگهداری بیماران روانی مزمن برگزار شد. - اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با حضور سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی كشور ، محمد رضا كارگری علی روحی فردپور از اعضاب هئیت مدیره مجمع خیرین كشور آیین افتتاحیه مجموعه خدمات درمانی- رفاهی علی روحی در سرای احسان محل نگهداری بیماران روانی مزمن برگزار شد.

آوایی وزیر دادگستری در ابتدا این مراسم با اشاره به اهمیت كار خیر و نیكوكاری اظهار كرد: دوستان خیر قدر خودشان را بدانند. برخی وضع مالی خوبی دارند كه نمی توانند كمك كنند اما برخی بهره مالی كمی دارند و خداون توفیق كمك كردن به آنها داده است حقیقت این است كه كمك كردن از جایی دیگر نشات می گیرد.خوش به حال خیرین كه توفیق كمك كردن را یافته اند.

علیرضا طاهری، مدیر مركز سرای احسان هم در سخنرانی خود در این مراسم اظهار كرد: حدود 10 سال پیش قرار بر این شد مركز به عنوان مركز جامع بتواند خدمات خودش را به لحظ تحقیقات میدانی در اختیار سایر نهادها و مراكز علمی ارایه دهد. دانشجویان دوره های كارآموزی را اینجا طی می كنند. نگران وضع جامعه هستیم به لحاظ تنش ها و دغدغه های كه وجود درد.امروز 180 نفر به صورت رایگان در این مركز نگهداری می شوند. همچنین هزینه ها گزاف است ، برای بودجه كشور ممكن نیست و بنابریان نقش بی بدیلی را خیرین دارند. در مركز قرار است بخش سالمندان سرای احسان افتتاح شود. بحث بازگشت به جامعه در برنامه های ماست ، خیرین كمك می كنند تا تعداد قابل توجهی از این عزیزان به جامعه بازگردند.

وی ادامه داد: با كمك خیرین 10 هزار متر زمین مجاور خریداری شد و استاندار كلنگ زنی كرد ولی متأسفانه امروز سازمان های دولتی ایجاد مانع می كنند برای صدور مجوزها كه نیاز تصمیم گیری برای سازمان های خیری دچار تحول شود. در این مركز بدسرپرستان و بی سرپرستان نگهداری می شوند. علاوه بر انیكه هزینه های نگهداری بسیار سنگین است كه در این مسیر بهزیستی كمك های را انجام می دهد اما تامین اجتماعی موانعی ایجاد می كند. همچنین از ریاست بهزیستی و سایر همكاران وی در این سازمان تشكر می كنم كه با تلاش آنها همه بچه های سرای احسان نوبت اول واكسن را تزریق كردند و نوبت دوم به زودی انجام می شود و نگرانی ما بیماری های پسا كروناست و بزرگان باید فكری كنند.

طاهری در پایان تصریح كرد: از آقای روحی تشكر می كنم كه بخش سالمندان، فیزیوتراپی، اتاق احیا و كافی شاپ را احداث و در اختیار مددجویان این مركز قرار داده است.

به گزارش تسنیم؛ وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی كشور در این مراسم گفت: آقای روحی بعد از مرحومین طاهباز و احمدی نیا از خیرین عزیزی هستند كه قدردان خدمات آنها و دیگر خیرین حامی سرای احسان هستیم. مجموعه 800 متری برای فیزیوتراپی و غذاخوری و فضای اموزشی استفاده می شود. از مجموعه مدیران سرای احسان ، مجمع خیرین كشور تشكر می كنیم.

وی تصریح كرد: مددجویان این مركز را 30 سال پیش در كوچه ها و خیابان ها می دیدیم ، بیماران مزمن روانی شدید كه بی سرپرست و بدسرپرست بودند تا اینكه حدود سال های 77 فكری به حال عزیزان و سپرده شدند به سازمان بهزیستی د و در واقع سازمان بهزیستی كلمه طیبه است، به زیستن را درون خودش دارد اما كسانی در آغوش آن هستند غیر از خدا كسی را ندارند.

قبادی دانا ادامه داد: مجموعه فعالیت های سازمان بهزیستی كه توسط شهید فیاض بخش از شهدای هفتم تیر بود این سازمان را بنا كرد كه وظیفه نگهداری از این عزیزان را دارد.هدف ما این است كه عزیزان در خانواده نگهداری شوند و نه در مراكز. امروز داشتن مجموعه های بزرگ و شكیل و گسترده برای نگهداری جامعه هدف فضیلت نیست و این مسلئه را با افتخار اعلام می كنیم كه 55 هزار معلول در خانواده ها نگهداری می شوند و حق پرستاری دریافت می كنند

رئیس سازمان بهزیستی كشور در ادامه افزود: تمام مددجویان ما در مراكز شبانه روزی كه تمایل به دریافت واكسن داشتند واكسن دریافت كردند. همچنین مراقبت های پزشكی اجازه نداد كه كرونا در مراكز بهزیستی ورود داشته باشد.

وی تصریح كرد: تسهیلات ویژه برای مجموعه های خیرین باید ارائه شود اما لازمه آن شفاف سازی است. سامانه سنترز (مراكز) كار آن شروع شده و مؤسسات خیریه قابلیت ثبت می یابند تا به جای مراجعه حضوری، داوطلبان اداره مراكز و خیرین اطلاعات را ثبت می كنند و مجوزهای لازم صدور شود. مجوز 2500 مؤسسات زندگی پلاس از این طریق صادر شد و 13 هزار نفر از طریق آن به شهروندان و مددجویان خدمات مددكاری داده اند.

به گزارش تسنیم، محمد رضا كارگری نایب رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین كشور ضمن گلایه از عدم توجه دولت به وضعیت معیشتی مردم در این سال ها گفت: اظهار امیداوری كرد با انتخاب آقای رئیسی شرایط مردم بهتر شود.

وی خاطرنشان كرد: با وجود این همه منابع مختلف در كشور چرا شرایط مردم این گونه رقم خورده است و امیدواریم شرایط در آینده بهتر شود.

هزینه های كمتر از 500 هزار تومان بیمه تكمیلی بازنشستگان كشوری یك روزه پرداخت می شود
متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دائمی است/آغاز ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان
لزوم آموزش به كارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی برای آشنایی با طرح 3070
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۷:۰۸ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰