دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 1000 مركز شبانه روزی نگهداری از سالمندان و معلولان در كشور
 
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم افتتاح «مجموعه رفاهی و درمانی علی روحی» امروز جمعه یازدهم تیر ماه سال جاری و با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین كشور و مسئولان كشوری برگزار شد. وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی كشور در این مراسم گفت: سازمان بهزیستی كه شهید فیاض ...


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم افتتاح «مجموعه رفاهی و درمانی علی روحی» امروز جمعه یازدهم تیر ماه سال جاری و با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین كشور و مسئولان كشوری برگزار شد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی كشور در این مراسم گفت: سازمان بهزیستی كه شهید فیاض بخش بنیانگذار آن محسوب می شود، سازمانی است كه از ابتدا بنا بود تا صدای افراد بی زبان و نیازمند كمك و مساعدت باشد.

وی تصریح كرد: یارانه هر فرد معلول كه در مراكز نگهداری از معلولان و سایر افراد توانیاب حضور دارند، بیش از یك میلیون تومان در هر ماه است و این مبلغ بدكن یك روز تاخیر در مدت 2 سال اخیر به حساب تمام مراكز زیر مجموعه سازمان بهزیستی كشور واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: در حال حاضر بیش از 1000 مركز شبانه روزی در سراسر كشور فعالیت دارند و خدمات مورد نیاز را به جامعه هدف خود ارائه می دهند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: مجموعه سرای احسان یك فضای 800 متری را برای فیزیوتراپی، آموزش و توانمند سازی مددجویان تدارك دیده و در این راستا از مشاركت خوب خیرین هم بهره مند شده است.

قبادی دانا اضافه كرد: سازمان بهزیستی ماهانه مبلغ 640 هزار تومان را به خیریه هایی كه مددجویان معلول و بی خانمان را نگهداری كنند، پرداخت می كند.

وی تاكید كرد: مشخص است كه مبلغ فوق كفاف هزینه های اداره مراكز را نمی دهد و ما با افزایش مبلغ مذكور به یك میلیون و 140 هزار تومان بخش خوبی از كسری ها را در این مراكز كاهش دادیم و تا پایان این ماه به 2 میلیون و 400 هزار تومان افزایش پیدا می كند.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۶:۵۸ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷