دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳

ایجاد 9 هزار و 300 شغل ویژه معلولان
 
تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به راه اندازی 3 هزار و 300 شغل برای معلولان گفت: همچنین 6 هزار شغل جدید در سال جاری برای معلولان ایجاد خواهد شد.
ایجاد 9 هزار و 300 شغل ویژه معلولان تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به راه اندازی 3 هزار و 300 شغل برای معلولان گفت: همچنین 6 هزار شغل جدید در سال جاری برای معلولان ایجاد خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از بنیاد بركت، امیرحسین مدنی در آیین بهره برداری از یك هزار و 100 طرح اشتغالزایی بركت ویژه معلولان و انعقاد تفاهم نامه ایجاد اشتغال برای 2 هزار معلول با همكاری بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی كشور و آغاز رویداد «حركت با بركت» با هدف سرمایه گذاری در ایده های كارآفرینی معلولان، افزود: بهره برداری از یك هزار و 300 طرح اشتغالزایی ویژه معلولان، 3 هزار و 300 فرصت شغلی را برای معلولان سراسر كشور به دنبال داشته است.
وی تصریح كرد: حجم كل سرمایه گذاری برای راه اندازی یك هزار و 100 طرح اشتغالزایی اجتماع محور ویژه معلولان یك هزار میلیارد ریال است، همچنین 400 طرح ثبت شده جدید نیز در دست بررسی است.
وی با تاكید بر حمایت از اشتغال خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی ادامه داد: برای سال جاری نیز اجرای 2 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور در روستاهای 350 شهرستان هدف بنیاد بركت برای حمایت از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی هدف گذاری شده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد بركت، اولویت این طرح ها ایجاد اشتغال برای معلولان و خانواده های دارای عضو معلول است، اجرای این دو هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور باعث ایجاد 6 هزار فرصت شغلی برای معلولان و خانواده های دارای عضو معلول خواهد شد.
وی افزود: برای تحقق این تعداد فرصت شغلی 2 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری در مناطق روستایی كشور انجام می شود.
مدیرعامل بنیاد بركت در تشریح رشته های شغلی ایجاد شده برای معلولان اظهار داشت: دام پروری، خدمات فنی، پرورش دام سنگین، تولید كیف و كفش و پوشاك، صنایع دستی تولید فرش دستباف و پرورش طیور بیشترین سهم را از مشاغل بنیاد بركت به خود اختصاص می دهند.
مدنی با تاكید بر حمایت ویژه از اقشار خاص اجتماعی در سال جاری گفت: بنیاد بركت امسال راه اندازی 70 هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور منجر به ایجاد 210 هزار شغل خرد و خانگی را در دستور كار دارد كه 20 هزار طرح از این تعداد، به اقشار آسیب پذیر اجتماعی از جمله زنان سرپرست خانوار، كولبران، سوخت بران، خانواده های شهدا و ایثارگران، خانواده های زندانیان، معلولان و خانواده های دارای معلول، سربازان و خانواده های كودكان بازمانده از تحصیل تعلق دارد.

رویداد حركت با بركت

وی از آغاز رویداد «حركت با بركت» خبر داد و افزود: بنیاد بركت این رویداد را با هدف سرمایه گذاری در ایده های كارآفرینی معلولان و اشتغال زایی برای این قشر برگزار می كند.
مدیرعامل بنیاد بركت یادآور شد: معلولانی كه متقاضی اشتغال هستند می توانند برای ثبت نام و كسب اطلاعات بیشتر در مورد رویداد «حركت با بركت» به اپلیكیشن بركت به نشانی app.barkat.ir مراجعه یا كد #8900 را شماره گیری كنند.
وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی كشور هم در این مراسم با اشاره به خدمات و فعالیت های بنیاد بركت گفت: همكاری های بیشتر میان بنیاد بركت و سازمان بهزیستی می تواند به نتایج بهتری خصوصا در حوزه اشتغال زایی منجر شود، این اشتغالزایی به خصوص برای اقشار خاصی كه پس از یك دوره سخت، به آغوش خانواده و جامعه برگشته اند اهمیت مضاعفی دارد.
در پایان این مراسم، تفاهم نامه ایجاد اشتغال برای 2 هزار معلول با همكاری بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی كشور توسط امیرحسین مدنی و وحید قبادی دانا به امضا رسید. همچنین با برقراری ارتباط زنده ویدیویی با چهار استان لرستان، ایلام، بوشهر و فارس طرح های اشتغال زایی بركت ویژه معلولان در این استان ها افتتاح شد.

برچسب ها
- ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
- بنیاد بركت
- اشتغال پایدار
- معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۲۱ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۳