دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

رحمانی فضلی: مركز رصد اجتماعی تشكیل می شود
 
وزیر كشور با اشاره به تشكیل مركز رصد اجتماعی در وزارت كشور گفت: دستگاه های مختلف باید به مركز رصد اجتماعی متصل شوند تا تحلیل، استنتاج، برنامه ریزی و مدیریت مبتنی بر آن انجام شود.
وزیر كشور با اشاره به تشكیل مركز رصد اجتماعی در وزارت كشور گفت: دستگاه های مختلف باید به مركز رصد اجتماعی متصل شوند تا تحلیل، استنتاج، برنامه ریزی و مدیریت مبتنی بر آن انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر، «عبدالرضا رحمانی فضلی» ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اجتماعی كشور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات جلسه امروز شورای اجتماعی كشور گفت: امروز توفیق داشتیم در جلسه شورای اجتماعی موضوع بسیار مهم و پراهمیت كه تاكید و توصیه مقام معظم رهبری جلسات شورای اجتماعی در محضر ایشان نیز بود را به منصه تحقق، تكلیف و اجرا دربیاوریم، این موضوع مهم تشكیل مركز رصد اجتماعی بود.

وی با بیان این كه جامعه یك موجود زنده، در حال تكامل و پویا است گفت: می خواهیم این جامعه را به عنوان عرصه فعالیت عموم مردم در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی مدیریت، هدف گذاری و برنامه ریزی كنیم.

وزیر كشور با اشاره به اینكه می بایست دارای داده ها، آمار، اطلاعات رفتار جامعه در حوزه های مختلف و در زمان و جغرافیایی متفاوت باشیم، گفت: مركز رصد ملی با همین نیت و با تاكیدات مقام معظم رهبری و با تشویق و پیگیری رئیس جمهور محترم و همه دستگاه های اجرایی این شورا كارش را شروع كرد.

وی خاطر نشان كرد: امروز كه همه دستگاه ها از جمله وزارت كشور، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، بهزیستی و بقیه دستگاه ها گزارش دادند، معلوم شد سایر دستگاه ها زحمات زیادی در این باره متقبل شده اند. همه باید در مركز رصد اجتماعی در وزارت كشور بسیج شوند و مبتنی بر آن تحلیل، استنتاج و برنامه ریزی، مدیریت و اقدام لازم را انجام دهیم.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری كرد: امیدواریم این مركز رصد كه پدیده بسیار مباركی است و ما تاكنون در كشورمان یك مركزیتی كه بتواند این رصد را انجام دهد و داده ها را با تحلیل جان بخشی كرده و تبدیل به ابزار برنامه ریزی كند، نداشتیم.

وی تصریح كرد: هر دستگاهی به صورت مستقل این كار را انجام می داد و امروزه از كمیته امداد گرفته تا بهزیستی، وزارت كشور، قوه قضاییه و همه دستگاه های دیگر كه به عنوانی در این بخش مسئول هستند، از این داده ها استفاده می كنند.

وزیر كشور افزود: همه این مراكز به وزارت كشور متصل می شوند كه هم اكنون نیز این كار در حال انجام است و همه با یك ظرفیت مشترك در زیرساخت ها و نرم افزار ها عمل خواهند كرد و همه این دستگاه ها لینكی خواهند داد كه بتوانند از داده های هم به صورت مشترك استفاده كنند.

وی گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا بتوانیم از این مركز رصد ملی به خوبی استفاده كنیم و همه دستگاه های اجرایی این امر خیر را كه می تواند منشاء بسیاری از تحولات و تغییرات هدفدار و برنامه ریزی شده باشد، را جدی بگیرند.

رحمانی فضلی گفت: با تشكیل این مركز، به جای اینكه ما تابع تغییر و تحولات باشیم؛ با رصد و تحلیل دقیق اطلاعات می توانیم تغییرات را پیش بینی كرده و پیشاپیش حركت، بسترسازی و هدایت كنیم.


كد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منبع خبر:
شبکه خبر
   تاریخ: ۱۳:۰۰ - ۱۳/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۳