دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 775 مركز اختلالات یادگیری در كشور
 
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور: در حال حاضر 775 مركز اختلالات یادگیری در كشور وجود دارد كه از این تعداد 20 مركز آن در استان كرمانشاه فعالیت دارند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز كرمانشاه، حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور عصر امروز با فعالیت 775 مركز اختلالات یادگیری در كشورحضور در بخش خبری شبكه زاگرس اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر بحث آموزش، خدمات توانبخشی هم نیاز دارد به ویژه برای بچه های اُتیسمی كه در همین رابطه امروز 64 مین مدرسه اُتیسم كشور در كرمانشاه كلنگ زنی شد.

وی افزود: در حال حاضر 400 كلاس درس برای دانش آموزان اُتیسم در كشور داریم كه 3 هزار دانش آموز در این كلاس ها آموزش می بینند.

حسینی خاطرنشان كرد: از سال 84 كه خدمات آموزشی و توان بخشی به بچه های اُتیسم آغاز شده تا كنون این خدمات دو هزار و 500 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور اظهار داشت: سال گذشته 32 هزار دانش آموز معادل 80 درصد دانش آموزان استثنایی چه در دورن مدرسه و چه در موسسات توان بخشی خارج از مدرسه خدمات توان بخشی دریافت كردند.

وی یادآور شد: امسال هم اعتبارات خدمات توانبخشی 150 درصد افزایش داشته است.

حسینی افزود: همچنین 14 استان كه مدرسه مستقل اُتیسم نداشتند، هم اكنون ساخت مدرسه در این استان ها در دست اجراست.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور به ارائه خدمات ورزشی به بچه های اُتیسم هم اشاره كرد و گفت: ورزش در بعد درمان و و توانبخشی برای بچه های اُتیسم بسیار حائز اهمیت است كه در این رابطه 30 سالن ورزشی مخصوص بچه های استثنایی در سطح كشور فعال است و احداث 20 سالن دیگر نیز در دست اجراست.

وی خاطرنشان كرد: در قسمت ورزش های آبی برای بچه های استثنایی اخیراً بزرگترین مجموعه آبی خاورمیانه در حوزه استثنایی در مشهد افتتاح شده است.

{$sepehr_media_6671924_400_300}
دریافت فیلم
   تاریخ: ۱۸:۴۹ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۳