دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

مشكلات روحی و روانی خانواده مرتبط با كاهش جمعیت
 
هدف كنترل جمعیت افزایش آن در خانواده های پرجمعیت نیست بلكه حل مشكل تك فرزندی، و عدم فرزندآوری میان زوج های جوان است.
مشكلات روحی و روانی خانواده مرتبط با كاهش جمعیتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز آبادان، جلسه برون بخشی مراقبت شاغلان وصیانت از جمعیت شهرستان آبادان باحضور كارشناسان بهداشت ودرمان در محل مركز بهداشت آبادان برگزار شد.
سرپرست مركز بهداشت آبادان گفت: در شرایط فعلی ما با مشكل كاهش جمعیت و پیری آن مواجهه هستیم كه یكی از مهم ترین مسائل در بخش سلامت هست و با توجه به سیاست نامه ابلاغی مقام معظم رهبری از سال 93 در دست اجرا قرار گرفت.

عنافچه افزود: این جلسه در راستای بررسی مشكلات و راهكار های مقابله با آن ها و كنترل جمعیت برای 20 سال آینده برگزار شد.

او با اشاره به اینكه صیانت از جمعیت، صیانت از خانواده است گفت: هدف كنترل جمعیت افزایش آن در خانواده های پرجمعیت نیست بلكه حل مشكل تك فرزندی، و عدم فرزندآوری میان زوج های جوان و فاصله زمانی و سنی میان فرزند اول و دوم خانواده است.

سرپرست مركز بهداشت آبادان گفت: ما منكر مشكلات اقتصادی خانواده ها و زوج های جوان نیستیم، ولی كاهش جمعیت به خودی خود بنیان خانواده را مورد مشكلات روحی و روانی بسیاری قرار می دهد.

توفیق عنافچه افزود:فضای مجازی در حال حاضر تهدید بزرگی برای زوج های جوان است كه سهم بزرگی از آینده كشور را از آن ها گرفته وجوانان رابه سوی عدم فرزندآوری و ازدواج در سنین بالا تشویق می كند.

این جلسه به صورت پرسش وپاسخ میان كارشناسان بهداشت وخانواده و مدیران ادارات حاضر در جمع و سرپرست مركز بهداشت برگزارشد، كه حاضران به مشكلات و آسیب های اجتماعی هر دو مقوله كاهش و افزایش جمعیت و پیامد ها و تبعات مختلف آن در زمینه های متفاوت درسطح خانواده وجامعه كلان پرداختند.
   تاریخ: ۱۵:۰۳ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۵