دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

افتتاح مركز نگهداری و توانبخشی بیماران اعصاب در شهرستان ساوه
 
زهرا امینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراك با اشاره به افتتاح مركز نگهداری و توان بخشی بیماران اعصاب در شهرستان ساوه در تشریح اهداف راه اندازی مراكز معلولان ذهنی اظهار كرد: این اقدام در راستای ایجاد فرصت به منظور ظرفیت سازی برای حضور جدی معلولان ذهنی برای مشاركت اجتماعی، تحصیلی و اشتغال است.

وی با بیان اینكه بهزیستی در امور مراقبتی و توان بخشی و نگهداری بیماران روانی مزمن فعالیت های مؤثری را در سال های اخیر داشته است افزود: تاكنون نزدیك به سه هزار و 158 پرونده برای بیماران روانی مزمن در بهزیستی استان مركزی تشكیل شده است.

مدیركل بهزیستی استان مركزی بابیان اینكه عمده ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است اظهار كرد: در حال حاضر تعداد 270 نفر از بیماران روانی مزمن از خدمات مركز شبانه روزی بهزیستی استان مركزی بهره مند می شوند.

امینی ادامه داد: این مراكز در زمینه آموزشی و توان بخشی بیماران اعصاب و روان خدمات درمانی، توان بخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده و در كارگاه تولیدی حمایتی بیماران اعصاب و روان خدمات حرفه آموزی از قبیل فرش بافی و صنایع دستی ارائه می شود.

وی با بیان اینكه طول درمان فرد معتاد در این مراكز به مدت یك سال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشكی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت، ادامه داد: در كنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز آموزش های لازم را كسب می كنند و آموزش های ارائه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراكز  تا یك سال خواهد بود.

مدیركل بهزیستی استان مركزی با بیان اینكه مراحل درمانی در مركز فوق شامل 4 بخش پذیرش و سم زدایی بدون استفاده از داروی شیمیایی و گیاهی(10 تا 15 روز)، بخش اقامتی(3.5 ماه)، بخش درمان سرپایی (8 ماه) و عضویت در باشگاه فارغ التحصیلان و جشن رهایی است، افزود: در راستای حمایت از معتاد در آستانه ترك، برگزاری كارگاه های آموزش فنی و حرفه ای، كلاس های مشاوره و خانواده درمانی در این مركز پیگیری می شود.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۰:۴۲ - ۱۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۱